lody waniliowe

Czym jest wanilina?

olaa - specjalista Tipy.pl
lody waniliowe
1 z 4
Nie ma nic lepszego niż zapach świeżej wanilii unoszącej się w cukierni, w której dodawana jest do lodów i ciast. Wanilia jest rośliną z rodziny storczykowatych, a owoce wanilii płaskolistnej są źródłem tak dobrze nam znanej przyprawy jaką jest laska wanilii. Wanilia jest wysoko ceniona w kręgach kulinarnych, a wielu smakoszy uważa ją za obowiązkową przyprawę w każdej spiżarni dobrego kucharza. Jednak wielu z nas daje się nabrać na popularny dodatek do ciast i deserów zwany „cukier wanilinowy”. Ale czy na pewno wanilinowy? Tak, wanilina jest organicznym związkiem chemicznym i stanowi jeden ze składników zapachowych prawdziwej wanilii.
1
wanilia
Czym dokładnie jest wanilina?
Wanilina jest alternatywą ekstraktu waniliowego wykonanego z pulpy drzewnej. Jest ona powszechnie stosowana w celu zmniejszenia kosztów produkcji, ponieważ laska wanilii jest dość droga. Oczywiście w przeciwieństwie do naturalnej wanilii, ekstrakt wanilinowy wytwarzany jest z syntetycznych produktów. Niestety, wanilina jest bardzo tania i zdominowała rynek cukierniczy. W 90 procentach ciast i placków znajdziemy wanilinę, a nie prawdziwą wanilię.
2
wanilia
Jak wanilina wpływa na nasz organizm?
Całe szczęście wanilina nie jest jednym z najbardziej toksycznych dodatków do żywności, jakie można znaleźć w składzie produktów. Zwykle wanilina nie powoduje większych objawów niż ból głowy czy alergia. Jednak jeśli szykujemy placek czy tort, który będzie spożywany w szczególności przez dzieci, to warto jednak zapłacić parę złotych więcej i kupić prawdziwą wanilię.

Korzyści jakie niesie nam prawdziwa wanilia
Oprócz zupełnie innego smaku i zapachu pieczonego ciasta czy tortu, spożywając wanilinę tracisz drogocenne składniki wanilii. Wanilia w czystej postaci ma kilka korzyści zdrowotnych, które są dość istotne dla naszego organizmu. Wanilia zawiera wiele przeciwutleniaczy i substancji, które pomagają zwalczać bakterie nagromadzone w organizmie.
3
wanilia
Wanilina może być tanim zamiennikiem wanilii, jednak nie dostarczy nam korzyści takich jak czysta wanilia. W przypadku, gdy chcemy, aby nasze wypieki miały niepowtarzalny smak i zapach oraz były bezpieczne dla najmłodszych, lepiej jest wybrać naturalną laskę wanilii jako dodatek. Wierzę, że jeśli raz skorzystasz z dobrodziejstwa wanilii to już nigdy nie będziesz chciała wrócić do sztucznej waniliny.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

zrosty pooperacyjne
tilapia
orzechy

Komentarze (8)

* Pola wymagane

hmmm
13.01.2017
Ale mozna kupic aromat waniliowy, tylko trzeba czytac. Waniliowy, nie wanilinowy.
gst
13.01.2017
Też dałeś się nabrać? To, co kupujesz, to nie jest cukier waniliowy" Nie dałem się nabrać - umiem czytać a na torebce pisze co to jest.
tadeo
12.01.2017
Wanilinę pozyskuje się również z krowiego kału.
nn
12.01.2017
"Też dałeś się nabrać? To, co kupujesz, to nie jest cukier waniliowy" Nie dałem się nabrać kupuję cukier wanilinowy świadomie, a ten artykuł jest zaprzeczeniem tytułu
jatyon
12.01.2017
No przecież jest napisane ze to cukier WANILINOWY a nie waniliowy . Helooołłł
TD
12.01.2017
Ta wspaniała wanilia również zawiera wanilinę aczkolwiek nie tylko, stąd nieco inny zapach.Wanilina u osób wrażliwych może wywołać podrażnienia skóry, egzemę, zmiany pigmentacji i kontaktowe zapalenie skóry. Oczywiście jak mawiał Paracelsus "Omnia sunt venena, nihil est sine veneno. Sola dosis facit venenum" czyli "Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, bo tylko dawka czyni truciznę."
Piekorz
12.01.2017
Cukier wanilinowy a nie jak jest podpisane zdjecie waniliowy.
fritz haber
12.01.2017
Drogie lemingi. Nie lękajcie się. POdobno wystarczy umieć czytać.