Czym jest wanilina?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie ma nic lepszego niż zapach świeżej wanilii unoszącej się w cukierni, w której dodawana jest do lodów i ciast. Wanilia jest rośliną z rodziny storczykowatych, a owoce wanilii płaskolistnej są źródłem tak dobrze nam znanej przyprawy jaką jest laska wanilii. Wanilia jest wysoko ceniona w kręgach kulinarnych, a wielu smakoszy uważa ją za obowiązkową przyprawę w każdej spiżarni dobrego kucharza. Jednak wielu z nas daje się nabrać na popularny dodatek do ciast i deserów zwany „cukier wanilinowy”. Ale czy na pewno wanilinowy? Tak, wanilina jest organicznym związkiem chemicznym i stanowi jeden ze składników zapachowych prawdziwej wanilii.
1
wanilia
Czym dokładnie jest wanilina?
Wanilina jest alternatywą ekstraktu waniliowego wykonanego z pulpy drzewnej. Jest ona powszechnie stosowana w celu zmniejszenia kosztów produkcji, ponieważ laska wanilii jest dość droga. Oczywiście w przeciwieństwie do naturalnej wanilii, ekstrakt wanilinowy wytwarzany jest z syntetycznych produktów. Niestety, wanilina jest bardzo tania i zdominowała rynek cukierniczy. W 90 procentach ciast i placków znajdziemy wanilinę, a nie prawdziwą wanilię.
2
wanilia
Jak wanilina wpływa na nasz organizm?
Całe szczęście wanilina nie jest jednym z najbardziej toksycznych dodatków do żywności, jakie można znaleźć w składzie produktów. Zwykle wanilina nie powoduje większych objawów niż ból głowy czy alergia. Jednak jeśli szykujemy placek czy tort, który będzie spożywany w szczególności przez dzieci, to warto jednak zapłacić parę złotych więcej i kupić prawdziwą wanilię.

Korzyści jakie niesie nam prawdziwa wanilia
Oprócz zupełnie innego smaku i zapachu pieczonego ciasta czy tortu, spożywając wanilinę tracisz drogocenne składniki wanilii. Wanilia w czystej postaci ma kilka korzyści zdrowotnych, które są dość istotne dla naszego organizmu. Wanilia zawiera wiele przeciwutleniaczy i substancji, które pomagają zwalczać bakterie nagromadzone w organizmie.
3
wanilia
Wanilina może być tanim zamiennikiem wanilii, jednak nie dostarczy nam korzyści takich jak czysta wanilia. W przypadku, gdy chcemy, aby nasze wypieki miały niepowtarzalny smak i zapach oraz były bezpieczne dla najmłodszych, lepiej jest wybrać naturalną laskę wanilii jako dodatek. Wierzę, że jeśli raz skorzystasz z dobrodziejstwa wanilii to już nigdy nie będziesz chciała wrócić do sztucznej waniliny.
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

hmmm - 2017-01-13
Ale mozna kupic aromat waniliowy, tylko trzeba czytac. Waniliowy, nie wanilinowy.
gst - 2017-01-13
Też dałeś się nabrać? To, co kupujesz, to nie jest cukier waniliowy" Nie dałem się nabrać - umiem czytać a na torebce pisze co to jest.
tadeo - 2017-01-12
Wanilinę pozyskuje się również z krowiego kału.
nn - 2017-01-12
"Też dałeś się nabrać? To, co kupujesz, to nie jest cukier waniliowy" Nie dałem się nabrać kupuję cukier wanilinowy świadomie, a ten artykuł jest zaprzeczeniem tytułu
Piekorz - 2017-01-12
Cukier wanilinowy a nie jak jest podpisane zdjecie waniliowy.
TD - 2017-01-12
Ta wspaniała wanilia również zawiera wanilinę aczkolwiek nie tylko, stąd nieco inny zapach.Wanilina u osób wrażliwych może wywołać podrażnienia skóry, egzemę, zmiany pigmentacji i kontaktowe zapalenie skóry. Oczywiście jak mawiał Paracelsus "Omnia sunt venena, nihil est sine veneno. Sola dosis facit venenum" czyli "Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, bo tylko dawka czyni truciznę."
jatyon - 2017-01-12
No przecież jest napisane ze to cukier WANILINOWY a nie waniliowy . Helooołłł
fritz haber - 2017-01-12
Drogie lemingi. Nie lękajcie się. POdobno wystarczy umieć czytać.
 
W dzisiejszych czasach  często słyszymy o niebezpieczeństwie stosowania antybiotyków. Czy powinniśmy więc zrezygnować z...
Dlaczego antybiotyki są niebezpieczne?
W dzisiejszych czasach  często słyszymy o niebezpieczeństwie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt