regulacja okien

Jak wyregulować okna na zimę?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
regulacja okien
1 z 4
Nadeszły zimne dni. Pomimo ogrzewania w pokoju jest nadal zimno, od okna czuć chłód. To znak, że okna nie są szczelne. Konieczna może być zmiana trybu okna z letniego na zimowy bądź wymiana uszczelek.
1
Temperatura w mieszkaniu nie powinna spaść poniżej 18 stopni C. Jest to szczególnie ważne, jeśli w domu są małe dzieci. Kiedy rozpoczyna się sezon grzewczy, warto dokonać regulacji stanu okien, sprawdzić uszczelki i zmienić tryb okna z letniego na zimowy.
2
Okucia okienne, fabrycznie są ustawiane w tak zwanym trybie letnim. Tryb ten przystosowany jest do temperatur letnich. Oznacza to, że skrzydło okienne nie przylega ściśle do ramy okiennej, przepuszczając powietrze i ułatwiając wentylację pomieszczenia. Zmieniając tryb okna z letniego na zimowy, zmieniamy docisk okna do ramy, by zimne powietrze z zewnątrz nie wnikało do mieszkania.
3
regulacja okien
Aby wyregulować okno, wystarczy użyć klucza imbusowego. Za pomocą klucza przekręcamy śruby, zazwyczaj trzy śruby znajdujące się w okuciach skrzydła okna. Przekręcamy śrubę tak, by dłuższy jej bok znalazł się po stronie uszczelki. Tym sposobem docisk skrzydła do ramy został zwiększony i zimne powietrze nie będzie wnikać do środka. W nowszych typach okien zmiana trybu z letniego na zimowy, polega na przekręceniu rolek bliżej uszczelki. Taką zmianę trybów okien powinniśmy dokonywać dwa razy w roku.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak zmniejszyć koszty ogrzewania?
grzejnik w mieszkaniu
Jak zmniejszyć rachunek za ogrzewanie

Komentarze (1)

* Pola wymagane

IGA
19.12.2016
Kto wymyśla takie brednie jak "fabrycznie ustawione na lato" Regulacje docisku należy zwiększać w przypadku zużywania ( spłaszczenia ) się uszczelek przylgowych. Powinno sie stopniowo zwiększać docisk zamiast przy najmniejszych przewiewach wymieniać uszczelki. Dzięki takim artykułom serwisanci mają co robić i naciągają klientów na wymianę uszczelek.