wszy we włosach

6 domowych sposobów na wszy

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
wszy we włosach
1 z 4
Wszy to małe pasożyty, które żyją na skórze głowy, włosach, gdzie żywią się krwią. Można się nimi „zarazić” poprzez kontakt z osoba zakażoną, z jej rzeczami osobistymi, ubraniem bądź udostępnieniem szczotki do włosów. Objawami, które świadczą o tym, że mamy wszy to swędzenie głowy oraz czerwone guzki na skórze głowy. Prócz aptecznych produktów, skuteczne są również domowe metody zwalczania wszy. Kilka z nich znajdziesz w naszym artykule.
1
sól na wszy
Sól
Sól można zastosować do zwalczania wszy. Wymieszaj ¼ szklanki soli z ¼ szklanki octu i dokładnie wymieszaj. Przelej mieszankę do buteleczki z atomizerem, a następnie spryskaj nim włosy, aby były wilgotne. Załóż czepek i zostaw mieszankę na około dwie godziny. Następnie umyj i odżyw włosy. Czynność tę powtórz za trzy dni, aż uzyskasz pozytywne rezultaty.

Oliwa
Inną skuteczną metodą jest zastosowanie na włosach oliwy. Oliwa skutecznie udusi wszy. We włosy i skórę głowy wetrzyj oliwę i załóż czepek lub ręcznik. Zostaw czepek na całą noc, a rankiem wyczesz i umyj włosy szamponem z dodatkiem olejku z drzewa herbacianego.
2
czosnek wszy
Czosnek
Silny zapach czosnku pomoże udusić wszy. Zgnieć 10 ząbków czosnku na pastę. Do pasty dodaj 2-3 łyżeczki soku z cytryny. Wymieszaj dokładnie i nałóż na głowę. Pozostaw na pół godziny, a następnie zmyj dokładnie ciepłą wodą. Powtórz kurację za kilka dni, do momentu wyeliminowania wszy.

Olejek z drzewa herbacianego
Olejek z drzewa herbacianego jest naturalnym środkiem owadobójczym, co czyni go skutecznym sposobem leczenia wszawicy. Wymieszaj jedną łyżeczkę olejku z drzewa herbacianego z 6 łyżeczkami szamponu naturalnego oraz trzema łyżeczkami oleju kokosowego lub oliwy. Nanieś roztwór na włosy i zakryj głowę czepkiem lub ręcznikiem. Zostaw głowę pod przykryciem na 30 minut, a następnie dokładnie spłucz ciepłą wodą. Przeczesz jeszcze mokre włosy, aby usunąć martwe wszy. Nie stosuj olejku z drzewa herbacianego bezpośrednio na skórę.
3
majonez wszy
Ocet
Następnym bezpiecznym i niedrogim sposobem na wyeliminowanie wszy jest ocet. Rozcieńcz ilość octu, taką samą ilością wody. Nasącz włosy i skórę głowy roztworem, a następnie owiń głowę ręcznikiem i zostaw na godzinę lub dwie. Po skończonym czasie przeczesz włosy gęstym grzebieniem. Włosy możesz jeszcze raz spłukać roztworem octu przed umyciem włosów.

Majonez
Majonez zawiera w sobie olej, który udusi wszy. Wetrzyj obficie majonez we włosy i skórę głowy. Nałóż czepek lub ręcznik na głowę i odczekaj 8 godzin lub zostaw na całą noc. Umyj i dokładnie wyczesz włosy. Kuracje powtarzaj codziennie przez tydzień.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Choroba bostońska
Choroba bostońska - zdjęcia
Różyczka

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Kikikatu
03.10.2017
niestety jak nigdy tego dziadostwa nie mialam dzis syn ze szkoly przyniosl syn I corka maja piekne geste Loki corka I ja bardzo dlugie wlosy nie wiem co robic jestem zalamana maz dopiero rano szampony na wszy przywiezie leb owiniety mam recznikiem I nasmarowany czosnkiem I cytryna masakra
ada
15.09.2017
Może gumki przeciwko wszom sobie kup. Jeszcze jakoś w lipcu jak córa jechała ze swoim hufcem na biwaki to je kupowałam żeby na wszelki wypadek miała, wiadomo że w zbiorowości dzieci to istnieje większe prawdopodobieństwo że wszy się rozplenią.
Weronika
27.02.2017
Wbrew pozorom ta "chemia", o której wspominacie nie jest taka skuteczna. Sama wypróbowałam już chyba wszystkie dostępne, apteczne środki i niestety żaden z nich nie działą tak jak to wspaniale opisują w ulotkach. Walczę z tym dziadostwem już jakiś czas i chyba pora sięgnąć po niekonwencjonalne metody. Pozdrawiam wszystkich walczących
zibilbn
16.01.2017
Bez jaj kto dzisiaj ma wszy przy obecnej chemii to nie te czasy szamponu pokrzywowego i szarego mydła. Ale gdy to się już zdarzy jest cała gama specjalnych szamponów które można kupić w aptece jeśli chodzi o dziecko to należy skonsultować się z farmaceutą by nie kupić za mocnego środka. Należało by po umyciu włosów tym szamponem przeczesać włosy intensywnie i bardzo gęstym grzebieniem w celu usunięcia z włosów jajeczek, zabieg jeszcze powtórzyć na drugi dzień bądż do wyczerpania szamponu i tyle.
Ala
16.01.2017
Nic bardziej mylnego. Najprostszy sposób. Ciepły ocet, ale ten mocniejszy spirytusowy wcierać we włosy i skórę głowy i gęstym małym grzebykiem dokładnie wyczesywać włosy. Sposób podała mi pielęgniarka starej daty. Jest niezawodny.Sam a jestem pielęgniarką i stosuję jeśli jest ku temu potrzeba. Najtaniej, szybko i skutecznie. Jak trzeba to dwa razy tak zrobić. Ale zazwyczaj już po pierwszym razie nie ma już kłopotu. Bez stresu, bez kosztów, szybko i bezboleśnie.
jarek k
16.01.2017
wystarczy do pissss sie zapisać, tam taki smród, że wszy same pozdychają.
marcin
16.01.2017
Wystarczy suszarka i wszy mamy z głowy :-)pisz komentarz
przedszkolanka
16.01.2017
Zawszawione dzieci tzw wykształcióchów to horror w warszawskich przedszkolach.
LILO
16.01.2017
ALE "SYMPATYCZNE" TO ZDJĘCIE. AŻ MNIE WSZYSTKO SWĘDZI! ')
WSZA
16.01.2017
Będzie tego więcej z powodu brudasów imigrantów