leczenie trądziku

Naturalne sposoby leczenia trądziku

dominika_d - specjalista Tipy.pl
leczenie trądziku
1 z 4
Stosowanie naturalnych środków w walce z trądzikiem ma wiele zalet. Po pierwsze, nie obciążamy zbytnio domowego budżetu, ponieważ naturalne sposoby są zdecydowanie tańsze niż kosmetyki dostępne w drogeriach. Oczywiście niska cena idzie tutaj w parze ze skutecznością, co nie zawsze można powiedzieć o drogich produktach znanych marek. Po drugie, mamy całkowitą kontrolę nad tym, co stosujemy. Używając kosmetyków do cery trądzikowej nie zawsze wiemy, co wchodzi w ich skład, ponieważ nazwy substancji na opakowaniach brzmią niekiedy bardzo zagadkowo. Naturalne środki pozwalają nam dokładnie stwierdzić, co pomaga naszej cerze, a co nie.

Do najbardziej popularnych i skutecznych sposobów walki z trądzikiem należą:
1
miód
Miód – posiada właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, dzięki którym znajduje szerokie zastosowanie w leczeniu ran i różnego rodzaju zmian skórnych. Wystarczy wacik zamoczyć w miodzie i aplikować na zmianę skórną. Po 30 minutach zmyć ciepłą wodą. Należy używać miodu naturalnego, bo tylko taki zawiera wszystkie cenne właściwości.
2
Sok z cytryny – cytryna jest bogatym źródłem witaminy C oraz kwasów, które skutecznie zwalczają bakterie powodujące trądzik. Dodatkowo rozjaśnia blizny po zmianach chorobowych. Jak zastosować cytrynę na trądzik? Najważniejsze, by używać wyłącznie soku ze świeżej cytryny. Wacikiem aplikować go na zmianę skórną i pozostawić na noc. Rano zmyć ciepłą wodą.
3
Ogórek – zawiera wiele bogatych składników odżywczych, takich jak witaminy A, C i E. Koi skórę, zmniejsza obrzęk, a także rozjaśnia skórę. Aby użyć ogórka w roli naturalnego kosmetyku wystarczy go pokroić i nałożyć na skórę. Pozostawić na 20 minut, po czym przemyć twarz ciepłą wodą. Skutecznie działa też maseczka z ogórka, która nawilża i oczyszcza skórę. Starty ogórek należy połączyć ze szklanką płatków owsianych i mieszać do momentu otrzymania zwartej konsystencji. Nałożyć na twarz na 30 minut, a następnie zmyć ciepłą wodą.

To tylko niektóre naturalne sposoby walki z trądzikiem. W połączeniu ze zdrową dietą i aktywnym stylem życia z pewnością pomogą pozbyć się nieproszonych gości, czyli zmian trądzikowych.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

blizny potrądzikowe
leczenie trądziku
tuszowanie pryszczy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane