kaszlące dziecko

Jak leczyć kaszel u dziecka?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem i grypą. Kaszel usuwa śluz i flegmę pomagając chronić płuca, ale może być również oznaką poważniejszych problemów zdrowotnych. Jeśli dziecko cierpi na ostry lub długo utrzymujący się kaszel, jego oddech jest świszczący lub towarzyszy mu gorączka, koniecznie skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
W przypadku lekkiego kaszlu wystarczające mogą okazać się naturalne środki, które możesz przygotować w domu.
P

* miód
* cytryna
* ciepła woda
* herbata
* sól
* olejek eukaliptusowy
* nawilżacz powietrza

1
Zrób dziecku ciepłą kąpiel. Pomoże ona usunąć z płuc śluz i flegmę. Para powstała podczas kąpieli udrożni i nawilży drogi oddechowe. Dla najlepszego efektu każ dziecku głęboko wdychać parę. Możesz również zrobić inhalację z soli fizjologicznej.
2
Podawaj dziecku dużo płynów. Bardzo istotne jest, żeby dziecko nie było odwodnione, gdyż w przeciwnym razie kaszel przybierze na sile i spowoduje znaczne podrażnienie gardła i krtani. Ciepłe płyny, takie jak sok jabłkowy czy herbata ziołowa, są łatwe do przełknięcia i łagodzą podrażnione gardło lepiej niż płyny zimne. Ciepła herbata doskonale uwalnia zaległą w płucach wydzielinę. Dodaj do herbaty miód i cytrynę, a udrożnisz jednocześnie nos.
3
Każ dziecku płukać gardło ciepłą wodą z dodatkiem soli. Ten stary specyfik sprawdza się już od dziesięcioleci. Do małego kubka wlej ciepłą wodę i dodaj soli. Dziecko powinno płukać gardło rano i przed snem, dopóki kaszel całkowicie nie ustąpi.
4
Zrób dziecku rozgrzewający masaż olejkiem eukaliptusowym. Dobrze wetrzyj olejek w klatkę piersiową i plecy, a złagodzisz ból wywołany kaszlem. Olejek zostanie wchłonięty przez organizm, a dziecku będzie łatwiej oddychać.
5
Umieść w pokoju dziecka nawilżacz powietrza. Nawilżanie ma szczególne znaczenie zwłaszcza w nocy, ponieważ suche powietrze może zaostrzyć kaszel.
6
Podawaj dziecku dużo witaminy C. Unikaj silnych środków farmakologicznych nieodpowiednich dla wieku, w którym jest twoje dziecko.
7
Jeśli kaszel będzie się pogarszał, natychmiast skontaktuj się z lekarzem pediatrą.

Powiązane porady

Ból gardła
katar
inhalacje na kaszel

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

daisy247
23.11.2015
Ja zawsze mam w apteczce syrop Dicotuss Baby. Przy nim jestem spokojna bo jest z naturalnych składników i mogę podać go nawet jeśli nie jestem pewna jakiego rodzaju kaszel męczy moje dziecko. Stosowaliśmy wiele leków i mnóstwo domowych sposobów ale nic innego nie pomaga synkowi.
daisy247
23.11.2015
daisy247
23.11.2015
mamka
26.05.2015
Na syrop trzeba jednak trzymać w szafce jakiś dobry syrop. Najlepiej coś bez sztucznych konserwantów typu żółcień pomarańczowa. Ja często stosuje z cebuli ale na nagłe sytuacje stosuję fenspogal. Didziorkowi (3 lata) smakuje i co ważnej pomaga.