Jak korzystanie z sauny może wpłynąć na nasz organizm?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Osoby, które regularnie korzystają z siłowni czy basenu na pewno bardzo dobrze znają zalety i wady saun, które dostępne są przy każdym większym obiekcie sportowym. Na pewno największą zaletą sauny jest usuwanie toksyn z organizmu, redukcja wagi i cellulitu oraz odnowa uszkodzonych komórek ciała.
1
sauna
Więcej korzyści
Określenie sauna może odnosić się do każdego pomieszczenia lub urządzenia zaprojektowanego tak, aby skutecznie ogrzać ciało. Sauny dzielimy na suche i mokre (parowe) oraz jeszcze mało popularne sauny infrared, które emitują promienie podczerwone mające pomóc normalizować ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko chorób serca.
2
sauna korzyści
Przyjemne ciepło
Jak wiadomo, korzystanie z sauny pomaga oczyścić nasze ciało z toksyn, jednak to nie jest jedyna zaleta tego urządzenia. Ciepło zwiększa objętość osocza i pomaga prawidłowo przepływać krwi w naszym ciele. Powoduje to zmniejszenie obciążenia układu krwionośnego i skutecznie wzmacnia serce. Osoby korzystające z sauny mogą liczyć również na szybszy powrót do zdrowia po przebytej chorobie. Proces usuwania toksyn z organizmu pozwala w krótkim czasie wrócić do formy.
3
dlaczego wartko korzystać z sauny
Uwagi dotyczące korzystania z sauny
Choć korzystanie z sauny jest powszechnie uważane za bezpieczne, nawet dla kobiet w ciąży, to należy korzystać z tej przyjemności rozważnie. Kto rozważa korzystanie z sauny powinien skonsultować się z lekarzem, który poinformuje nas o możliwych zagrożeniach i powie czy nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

skóra zimą
fińska sauna
Kobieta w saunie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Zawiedziony Fungalorem
22.12.2016
Nie dajcie się nabierać , kupiłem miesiąc temu "Strona kremu FUNGALOR"
uważam że pieniądze są wurzucone w błoto , żadnego efektu po miesiącu ,
smaruję dwa razy dziennie paznokieć i żadnych efektów- zmian .
paula
22.12.2016
artykuł ok, ładne dziewczyny na fotkach, tylko po co tego kolorowego wstawili? to już nie mają zdjęć z normalnymi białymi chłopakami?
saunowicz
22.12.2016
Jak mozna uczyc korzystania z sauny i ilustrowac to zdjeciami, na ktorych pokazane sa nieprawidlowe zasady??? Podczas przebywania w saunie ZADNA czesc ciala nie powinna stykac sie z deskami, a tu mamy przyklady, ze gosc siedzi w gaciach bezposrednio na siedzisku, a pod stopami NIKT nie ma recznika!!!
skirs
22.12.2016
jeszcze jakbyście tak wypisali prawidłowe zasady korzystania z sauny bo z tym jest duży problem to by było super!
tenzprzeciwkacomakotairower
22.12.2016
Wychwalacie zalety sauny, a jednocześnie pokazujecie, jak NIE korzystać z sauny - co na ostatniej fotce robi facet w bokserkach? Z sauny należy korzystać NAGO. Ręcznik pod tyłek, a jeśli ktoś ma opory, może ewentualnie nakryć się cienkim prześcieradłem, choć i tego nie polecam. Saunowanie w takim stroju, jak na zdjęciu czy, o zgrozo, w stroju kąpielowym, przyniesie więcej szkody niż pożytku.
joe
22.12.2016
ten tekst zmienił moje życie