osuszacz powietrza

Jak zrobić domowy osuszacz powietrza?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
osuszacz powietrza
1 z 4
Nadmierna wilgotność w pomieszczeniu jest szkodliwa nie tylko dla nas, lecz również uszkadza meble, ściany i dywany. W pomieszczeniach w których występuje wilgoć rozwija się pleśń, najczęściej wokół okien i drzwi. Osuszacz można bez problemu kupić w sklepie, lecz można również zrobić go samemu w domu.
1
wilgoć w domu
Poziom wilgoci zależy od wielu czynników. Jeśli problem jest w samym budynku to w najgorszym przypadku przyczyną jest pogoda o wysokiej wilgotności na zewnątrz. Na szczęście istnieje prosty sposób, by utrzymać odpowiedni poziom wilgoci w pomieszczeniu.
2
osuszanie powietrza
Do przygotowania osuszacza potrzebne ci będą następujące przedmioty: chlorek wapnia, stara skarpetka, kawałek drewna oraz miseczka do zbierania wody. Chlorek wapnia można kupić w internecie lub sklepach budowlanych. Najczęściej produkowany jest w postaci granulek lub drobnych płatków. Alternatywnie chlorek można zastąpić ryżem lub żelem krzemionkowym, lecz pochłaniają one wilgoć z niewielkiej powierzchni. Natomiast chlorek może pochłaniać wilgoć z większego obszaru.
3
domowy osuszacz powietrza
Jak zrobić osuszacz? Skarpetkę wypełnij chlorkiem wapnia i zawiąż mocnym supłem. Postaw miseczkę w miejscu, gdzie zbiera się najwięcej wilgoci. Na miseczce połóż kawałek drewienka, a na drewienku wypełnioną chlorkiem skarpetkę. Miseczka ma na celu gromadzenie wody ze skarpetki. Będzie to też dowód na to, że osuszacz naprawdę działa. Nie zapomnij regularnie wylewać wody z miski. Gdy zauważyć mniejszą efektywność osuszacza, wymień chlorek na nowy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Franciszek
25.09.2018
Nadmierna wilgotność w pomieszczeniu ? zła wentylacja, szczelne okna. To nie problem developera tylko nabywcy mieszkania.
aaa
01.01.2018
Są domy, w których problem jest i to duży. Ani częste wietrzenie, ani regularne grzanie nie daje rady. Śmiechy, chichy- a niektórzy problem mają, ale to wie ktoś, kto walczył z problemem.
ruseczek
05.01.2017
do ricka: skarpeta nie jest biodegradowalna, to nie jest odpad organiczny, więc nie do bio!
nik
05.01.2017
Ale bzudry. Wentylacje mieskania zrobic i po problemie
andre44
05.01.2017
no nie wiem wilgoc hjest tam gdzie nie ma kratek wentylacyjnych ,gdzie ogrzewanie jest w niewentylowanym domu -gdzie mury nie oddychaja barany jedne gdzie miedzy murem nie ma 5cm powitrznej kurtyny -jednym slowem burdel w kraju zamiast budowac utrzymujemy bandy radnych poslow itd
pytam
05.01.2017
Czy skarpetka ma być świeża czy może być noszona kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt razy bez prania?
Miksyy
04.01.2017
Podstawowe sposoby walki z wilgocią:
1. Wietrzyć
2. Ogrzewać pomieszczenie

Cudów nie ma. 99% wilgoci bierze się z niewłaściwej eksploatacji mieszkania.
czarna
04.01.2017
Super.
Marian
04.01.2017
Skarpetke podrzuc sasiadowi, po co zaraz do smietnika
rick
28.11.2016
do jakiego worka wrzucić skarpetkę z chlorkiem wapnia? Do bio, do nieposegregowanych, do odpadów odzyskiwanych?