Jak zrobić serowe Fondue na ciemnym piwie?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Szukasz efektywnej przekąski na spotkanie ze znajomymi lub rodzinną uroczystość? My proponujemy ci przygotowanie domowego Fondue na ciemnym piwie. Przepis wymaga jedynie kilku składników i jest prosty w przygotowaniu, a efekty zachwyca nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Jeśli chcesz wiedzieć jak przygotować domowe Fondue serowe, przeczytaj dalszą część artykułu.
1
Jak zrobić serowe Fondue na ciemnym piwie krok 1
Czego potrzebujesz? Przygotuj 240 g wędzonego sera szwajcarskiego, 240 g sera Gouda, 2 i ½ łyżki mąki (zamiennie możesz użyć mąki ziemniaczanej), 330 ml ciemnego piwa, 2 łyżki mielonych ziaren gorczycy, ½ łyżeczki gałki muszkatołowej, szczyptę płatków chili.
2
Przygotowanie Fondue zacznij od starcia obu gatunków sera na tarce, im drobniej zetrzesz ser, tym prościej będzie ci uzyskać jednolitą konsystencję i zapobiec przypaleniu przekąski. Skrobię ziemniaczaną lub mąkę podziel na dwie równe części. Pierwszą część pomieszaj z kilkoma łyżkami zimnej wody. W naczyniu do Fondue lub w rondelku z podwójnym dnem podgrzej piwo. Kiedy zacznie wrzeć dodaj mąkę ziemniaczana lub zwykłą mąkę pomieszaną z wodą i zmniejsz ogień do minimum.
3
Pozostałą mąkę dodaj do startego sera żółtego i dokładnie pomieszaj. Ser dodawaj małymi porcjami i za każdym razem energicznie mieszaj całość, aby ser nie przypalił się. Kiedy cały ser roztopi się, możesz dodać pozostałe przyprawy. Sos podawaj w podgrzewanym naczyniu. Jako dodatek możesz użyć grzanki z pieczywa, pokrojone kabanosy czy inne dowolnie wybrane przez ciebie produkty.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane