mole spożywcze

5 domowych sposobów na mole spożywcze

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
mole spożywcze
1 z 4
Mole spożywcze to niechciane owady w naszych domach. Szkodniki te żerują w miejscach w których mają łatwy dostęp do żywności. Mole mogą łatwo zalęgnąć się w mące, makaronach, mące owsianej, ryżu, w maku, roślinach strączkowych, a także w czekoladzie. Otwarte opakowanie i rozsypane resztki są zaproszeniem dla tych owadów. Bardzo łatwo je zabrać do domu wraz z produktami ze sklepu. Niestety pozbycie się moli nie jest już tak łatwe. Jednak istnieje kilka domowych sposobów, które warto sprawdzić.
1
sposoby na mole
Jak poznać, że masz je w kuchni? Owady te są dwa razy większe od moli odzieżowych, a ich skrzydła są pokryte plamami. W miejscu pojawienia się moli spożywczych pozostają lepkie pajęczyny, które można znaleźć w opakowaniu lub na nim. Podczas gotowania kaszy, lub innego produktu, zauważysz larwy pływające po powierzchni wody.
2
mole spożywcze sposoby
Nasze babcie wiedziały jak je odstraszyć. Oto kilka sztuczek:
Cedr
Podobnie jak w przypadku innych szkodników ćmy nie lubią zapachu cedru. Wystarczy kawałek drzewa cedrowego wyłożyć w szufladach lub na półkach w domowej spiżarce.

Ocet jabłkowy
Mole uwielbiają zapach octu jabłkowego. Zrób dla nich pułapkę. Postaw miseczkę z octem jabłkowym w miejscach przechowywania żywności. Owady zwabione zapachem octu utoną w nim.

Suszone skórki cytrusów
Skórka mandarynek, pomarańczy, cytryny lub limonki skutecznie odstraszą mole. Po obraniu owocu, zostaw skórkę do wysuszenia, a następnie rozłóż ją w miejscu pojawienia się moli.
3
jak pozbyć się moli
Tytoń
Gdy w twojej kuchni pojawią się mole, zastosuj tytoń. Odrobinę tytoniu wsyp do przewiewnej torebeczki i rozwieś w miejscach, w których pojawiły się mole.

Wino wytrawne
Zapach wina przyciąga mole spożywcze. Do małego pojemniczka wlej trochę wina i postaw w miejscach występowania moli. Mole utoną w pułapce z winem.

Jak zapobiegać molom? Po otwarciu żywności przechowuj je w zamykanych puszkach lub słoikach. Utrzymuj czystość kuchni i usuwaj resztki żywności. Zainfekowane produkty natychmiast wyrzuć. Nie gromadź dużych ilości żywności. Wietrz – mole nie lubią przeciągów.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

naczynia ze stali nierdzewnej
usuwanie pleśni
lodówka

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Grażyna
02.01.2017
Postawiłam pojemnik z winem ale co rano jest pusty ! Czy mole aż tyle piją ? Czy trzeba więcej niż pół litra wina by się potopiły ?
FV
02.01.2017
Nie trzeba wszystkiego przypiekać w piekarniku, niektóre produkty można w ten sposób zniszczyć. Ja wkładam zakupioną kaszę, ryż i inne sypkie produkty w szczelne pojemniki plastikowe albo w słoiki i dobrze zakręcam. Jeśli jaja moli w produkcie kupionym w sklepie rzeczywiście są, to larwy wylęgną się tylko i wyłącznie w jednym pojemniku. Ale generalnie problem moli spożywczych w Polsce jest i powiedziałabym, że nasila się w ostatnich latach. Też je miałam, bo przyniosłam ze sklepu, ale pozbyłam się i od czasu, gdy wszystkie produkty plus suszone grzyby wkładam do pojemników, problemu już nie mam.
dobra rada
02.01.2017
Każdy sypki produkt przyniesiony ze sklepu do domu przesyp na blaszkę i wstaw
na 15 min do piekarnika rozgrzanego do 100 stopni Celsjusza. Następnie po wystygnięciu przełóż do szczelnego pojemnika.
gość
02.01.2017
doskonały, sprawdzony sposób to wkładanie do pojemników z kaszami,suszonymi grzybami i innymi suchymi produktami kilku listków laurowych....