białe firany

6 domowych sposobów na wybielanie firan

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
białe firany
1 z 4

Firany z czasem żółkną, tracąc swój śnieżnobiały kolor. Ponadto w pomieszczeniu w którym palono papierosy, firanki zżółkną jeszcze szybciej. Poznaj kilka dobrych babcinych wskazówek, które przywrócą biel firanom oraz pozwolą zaoszczędzić kilka groszy.

1
żółte firanki

Sól kuchenna Do 10 litrów wody dodaj cztery łyżki soli kuchennej. Zamieszaj do całkowitego rozpuszczenia się soli. Mocz firanki w roztworze przez 3 godziny. Ocet Ocet ma zdolność do usuwania uporczywych zabrudzeń. Wystarczy, że dodasz do wody pół szklanki octu spirytusowego.

2
soda oczyszczona

Soda Zmiękcza wodę i zwiększa efektywność prania. Ten środek za parę groszy może uczynić prawdziwe cuda. Firany można też namoczyć przed praniem. Wystarczy w 10 litrach wody rozpuścić 500 g sody. Zostawiamy do namoczenia, a potem pierzemy normalnie w pralce. Proszek do pieczenia Idealnie wybieli zażółcone firanki. Można go dodać bezpośrednio do prania. Gdy firanki są bardzo pożółkłe, włóż je do wody i dodaj proszek do pieczenia. Zostaw do namoczenia, a następnie wypierz.

3
skorupki jaj wybielanie

Aspiryna Prócz uśmierzenia bólu, aspiryna może przywrócić firanom śnieżnobiałą biel. Rozpuść 5 tabletek aspiryny w wodzie i włóż do niej firany. Mocz firany przez kilka godzin, po czym wypierz w zwykły sposób. Skorupki jaj Skorupki jaj mają niesamowitą moc wybielania. Stosowane są w tym celu już od dziesięcioleci. Do wełnianego woreczka wrzuć skorupki jajek, który należy włożyć do pralki wraz z firanami. Tym sposobem firanki odzyskają biel oraz staną się trwalsze.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Koń
14.12.2017
Ale forma podstawowa to FIRANKI, nie firany. Firany to pogrubienie, jak np. babony
masław
12.12.2016
A nie rozwali to pompy w pralce?
Mirosława
21.11.2016
woreczek to bawełnianiany ewentualnie lniany