białe firany

6 domowych sposobów na wybielanie firan

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
białe firany
1 z 4
Firany z czasem żółkną, tracąc swój śnieżnobiały kolor. Ponadto w pomieszczeniu w którym palono papierosy, firanki zżółkną jeszcze szybciej. Poznaj kilka dobrych babcinych wskazówek, które przywrócą biel firanom oraz pozwolą zaoszczędzić kilka groszy.
1
żółte firanki
Sól kuchenna
Do 10 litrów wody dodaj cztery łyżki soli kuchennej. Zamieszaj do całkowitego rozpuszczenia się soli. Mocz firanki w roztworze przez 3 godziny.

Ocet
Ocet ma zdolność do usuwania uporczywych zabrudzeń. Wystarczy, że dodasz do wody pół szklanki octu spirytusowego.
2
soda oczyszczona
Soda
Zmiękcza wodę i zwiększa efektywność prania. Ten środek za parę groszy może uczynić prawdziwe cuda. Firany można też namoczyć przed praniem. Wystarczy w 10 litrach wody rozpuścić 500 g sody. Zostawiamy do namoczenia, a potem pierzemy normalnie w pralce.

Proszek do pieczenia
Idealnie wybieli zażółcone firanki. Można go dodać bezpośrednio do prania. Gdy firanki są bardzo pożółkłe, włóż je do wody i dodaj proszek do pieczenia. Zostaw do namoczenia, a następnie wypierz.
3
skorupki jaj wybielanie
Aspiryna
Prócz uśmierzenia bólu, aspiryna może przywrócić firanom śnieżnobiałą biel. Rozpuść 5 tabletek aspiryny w wodzie i włóż do niej firany. Mocz firany przez kilka godzin, po czym wypierz w zwykły sposób.

Skorupki jaj
Skorupki jaj mają niesamowitą moc wybielania. Stosowane są w tym celu już od dziesięcioleci. Do wełnianego woreczka wrzuć skorupki jajek, który należy włożyć do pralki wraz z firanami. Tym sposobem firanki odzyskają biel oraz staną się trwalsze.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

lastryko
odświeżacz powietrza
pies sika w domu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

masław
12.12.2016
A nie rozwali to pompy w pralce?
Mirosława
21.11.2016
woreczek to bawełnianiany ewentualnie lniany