Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak domowym sposobem pozbyć się rybików?

Jak domowym sposobem pozbyć się rybików?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Rybiki lub też srebrzyki to małe stworzenia, które widział każdy z nas. Choć nie należą do niebezpiecznych owadów, ich obecność bywa irytująca. Najczęściej spotkać je możemy w łazience i toalecie, wesoło grasujące pod stopami. Rybik widziany raz na jakiś czas, nie powinien nas zbytnio martwić. Jeśli jest ich więcej, wówczas trzeba sięgnąć po sposoby na ich wyeliminowanie. Oto kilka z nich.
1
sposoby na rybiki
Rybiki kochają wilgotne, chłodne i ciemne miejsca. Kryją się w szczelinach w podłodze, między ścianami pod tapetami itp. Lubią jeść materiały takie jak papier, płyty kartonowo-gipsowe, nie pogardzą nawet jedzeniem lub tkaninami. Przyciągają je zwłaszcza słodkie pokarmy.
2
domowe sposoby na rybiki
Jeśli rybiki czegoś nienawidzą to jest zapach lawendy, wanilii i olejku cytrynowego. Kilka kropel wybranego olejku dodaj wody i butelką ze sprayem rozpyl mieszaninę w miejscach pojawienia się tych owadów. Równie skuteczne będzie rozłożenie nasączonych olejkiem wacików. Po kilku dniach rybiki powinny zniknąć.
3
rybiki domowe sposoby
Innym skutecznym sposobem jest rozsypanie mieszaniny cukru pudru i boraksu w stosunku 1:1 w szczelinach z których wychodzą rybiki. Kolejną propozycją pozbycia się rybików jest posmarowanie kawałka tektury miodem. Owady zwabione słodką przynętą przykleją się. Wieczorem wyłóż pułapkę, a rankiem gdy na tekturze znajdziesz przyklejone owady, spal ją lub zalej gorącą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się rybików?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Leon - 2016-12-12
Polecam proszek przeciwko mrówkom. Nasypań w szczeliny, w miejscach, gdzie pojawiają się rybiki.
Yolka - 2016-12-12
No jak można się pozbywać rybików??? Przecież to takie sympatyczne stworzonka :)
ten tego - 2016-12-12
ale jak się je wykurzy z łazienki to GDZIE się przeniosą ?
Ola - 2016-12-12
Miałam w domu rybiki i skorki (szczypawki). Poszłam do parku przyniosłam w słoiku 1 pająka. Po miesiącu nie było skorków i rybików - wszystko zjedzone. Po pewnym czasie i pająk zniknał (najprawdopodobniej wyszedł przez okno bo nie było pozywienia.
ZMB - 2016-12-12
Mieszanina cukru i boraksu - szczególnie polecana jak w domu są małe dzieci. Autor artykułu powinien dostać srogie upomnienie.

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

Czyszczenie muszli klozetowej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy jednak od czasu do czasu po prostu trzeba to...
Jak wyczyścić toaletę?
Czyszczenie muszli klozetowej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy jednak od czasu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt