Jak wyhodować  kiełki w domu?

Jak uprawiać kiełki w domu?

Dd - specjalista Tipy.pl
Jak wyhodować  kiełki w domu?
1 z 4
Kiełki są nie tylko modnym dodatkiem wielu potraw, ale także są smaczne i zdrowe. Możesz dodać je do gotowanych potraw, kanapek, przekąsek czy nawet zjadać same. Oprócz smaku oferują nam wiele witamin i innych cennych składników odżywczych. Jeżeli chcesz wprowadzić kiełki do swojej diety, spróbuj uprawiać je w domu. Jak to zrobić? Jest to bardzo proste!
1
Jak wyhodować  kiełki w domu krok 1
Kiełki w butelce

Zwykła plastikowa butelka jest idealnym naczyniem do uprawy kiełków. Wystarczy dokładnie ją umyć, ściągnąć plakietki i ponacinać butelkę ostrym nożykiem. Nacięcia powinny być wąskie, aby ziarenka nie wypadały. Butelkę natnij na całej długości i z każdej strony, aby zapewnić wentylację i umożliwić przepływ wody.
2
Jak wyhodować  kiełki w domu krok 2
Nasionka kiełków namocz w letniej wodzie i pozostaw na około godzinę. Po tym czasie odcedź je i przesyp do butelki. Zakręć nakrętkę i gotowe. Jak dbać o prawidłowy wzrost kiełków? Kiełki do wzrostu potrzebują wilgoci. Wystarczy butelkę namoczyć przez chwilę w wodzie, a następnie pozwolić nadmiarowi wody wypłynąć przez otwory.
3
Jak wyhodować  kiełki w domu krok 3
Butelkę należy namaczać kilka razy dziennie, kiedy zauważysz, że nasiona wysychają. Po kilku dnach będziesz mieć pełną butelkę świeżych i zdrowych kiełków. Jeżeli nie chcesz używać butelki, możesz kupić specjalne urządzenie do uprawy kiełków lub użyć kawałka ligniny i plastikowej tacki. Namocz ligninę i rozsyp na niej nasionka. Pilnuj, aby lignina była stale wilgotna, ale wody nie może być zbyt dużo, gdyż nasionka zgniją. Metoda ta jest prostsza, jednak kiełki należy później wyczyścić z resztek ligniny.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

goldenrose
07.12.2016
Kiełki często dodaję do kanapek albo do potraw. Jestem na diecie Sandruni, schudłam 10 kg