ogrzewanie

Jak obniżyć koszty energii zimą?

agoludek - specjalista Tipy.pl
Nadchodzi zima a wraz z nią wzrastają koszty ogrzewania domu. Sprawdź, w jaki sposób można obniżyć rachunki za energię.
1
ogrzewanie w domu
Uszczelnianie
Najlepszym sposobem, aby zatrzymać ciepłe powietrze to upewnienie się, że nie ucieka. Należy dokładnie sprawdzić szczelność okien i drzwi wejściowych. Wszystkie luki należy dokładnie uszczelnić. Można do tego użyć gotowych uszczelek, pianki czy silikonu.

Zmniejszenie temperatury ogrzewania
Można zmniejszyć temperaturę ogrzewania przynajmniej o jeden stopień. Będzie to minimalnie odczuwalne a na pewno wpłynie na obniżenie rachunków. Programowany termostat pozwala ustawić wybraną temperaturę. Jeśli nikogo nie ma we domu temperatura może być jeszcze niższa.
2
uszczelnianie
Grubsze ubranie
Długie rękawy, spodnie i grube skarpetki są idealnym rozwiązaniem na zimowe chłody. Warto zainwestować w gruby polarowy koc na noc. Ciepło utrzymuje również pościel z flaneli i wełny.

Strefa zamknięta
Mała rodzina mieszkająca w dużym domu na czas zimy może wyłączyć z ogrzewania niektóre pomieszczenia. Zwłaszcza te, z których nie korzysta się często. Im mniejsza powierzchnia do ogrzania, tym więcej pieniędzy zostaje w kieszeni.
3
ogrzewanie jak oszczędzić
Zasłony
W ciągu dnia można skorzystać z promieni słonecznych odsłaniając okna, zwłaszcza jeśli okna znajdują się od strony południowej. Natomiast w godzinach wieczornych zasłony rozciągnięte na całą szerokość okna pomogą utrzymać ciepło w środku.

Czyszczenie pieca
Piec czyszczony regularnie każdego roku pozwala zaoszczędzić pieniądze i zapobiec niespodziewanym awariom. Jest to również kwestia bezpieczeństwa, ponieważ z pieca może wydobywać się tlenek węgla.

Izolacja
Jeśli w domu jest zimno warto sprawdzić jakość izolacji na strychu. Właściwa izolacja zatrzymuje ciepło w domu i nie pozwala mu uciec. Warto zainwestować w w gruby zwój włókna szklanego, które doskonale izoluje.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (38)

* Pola wymagane

edmayo
27.12.2016
termomodernizacja, ocieplenie domu dobrym, markowym styropianem, najlepiej w kompletnym systemie z rekomendacją instytutu techniki budowlanej, do tego szczelne okna i ciepło nie ucieka, nie musimy grzać i oszczędzamy. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że pierwszej zimy po ociepleniu oszczędziliśmy koło 50%
rozbawiony
09.12.2016
Najlepiej naładować worek węgla i biegać z nim na plecach wokół domu :-) Będzie gorąco i zostanie węgiel na następny rok!
jasio46
09.12.2016
ja mieszkam na czechowie w lublinie w 11 piętrowym w łazience nie ma grzejnika są 2 rury które 2 dni są ciepłe a 5 dni zimne ja mieszkam na 10 p 8 lokatorów niżej ma to samo a sąsiad na 11 p powinien nam odkręcać ale ma ludzi w d,spółdzielnia rok temu powymieniała zawory w klatce i suszarniach żeby więcej pieniędzy bo jest pośrednikiem w nalicaniu zabiera ludziom połowę pieniędzy i jeszcze wzieła pośrednika z miernikiem chyba sporo tej forsy rachunki powinny być z L.P.E.C tak jak z prądu i gazu sami tego chcecie i ni mówcie że jest drogo a gazem po założeniu liczników kuchnia i przedpokój wygląda jak bimbrownia z tymi rurkami.
Mariusz
09.12.2016
Tak, nie zapomnijmy koniecznie uszczelnić okien, zatkać wentylacji itp, a grzyb w domu murowany, a raczej wmurowany w ściany. Mieszkanie należy ogrzewać i regularnie wietrzyć aby mieć w domu czyste i zdrowe powietrze. Jak ktoś tak robi jak w artykule powyżej i ma alergie niech się domyśli dla czego.
valdi
09.12.2016
Możecie oszczędzać ile tylko chcecie a bandyci z spółdzielni przy obliczaniu kosztów policzą 70% kosztów stałych i tylko 30% kosztów zmiennych z podzielników i macie po pooszczędzane a śmiać się będą tylko ci którzy grzali do oporu ile tylko dup,,y wytrzymają ciepła.
kolo
09.12.2016
Uszczelnić okna i zatruć się dwutlenkiem węgla......
tdmq
09.12.2016
jak sie czyta takie bzdury to nic tylko płakać
najlepiej nie grzać w domu tyko chodzic w kurtkach , gaz mógłby byc tani ale nie bedzie ponieważ nasz rząd musi zarabiać krocie na akcyzach oraz podatkach każdy pamieta jak było z olejem opałowym
nasza polityka -sejm to porażka ---najlepiej palić weglęm ,śmieciami i smrodzić innym.
yh
09.12.2016
do "Obserwator"
Nie w kurtkach, a w swetrach zamiast w podkoszulkach. Przecież autor artykułu napisał długie rękawy, spodnie, grube skarpetki. Ty myślisz, że jak dzieci po domu w tshirtach chodzą to od tego zdrowe są? A figa. Dzieci chorją właśnie wtedy, gdy pomieszczenie jest przegrzane i z 25 stopni wychodzą np na -5. Obniżenie ogrzewania = lepsze zdrowie i oszczędność kasy.
Janek
09.12.2016
Najlepiej to do Afryki, oni do nas latem to my do nich zimą.
smiech na sali
09.12.2016
te rachunki nie będa mniejsze, bo koszta ogrzewania co roku rosną, więc nawet jeśli ktoś zdecyduje się na zakręcanie termostatu i tak wyjdzie w najlepszym wypadku na zero.