kawa po turecku

Jak parzyć kawę po turecku?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
Kawa po turecku sięga historią aż do czasów Imperium Ottomańskiego i po dziś dzień jest istotną częścią tureckiej kultury i stylu życia. Oto jak należy ją parzyć:
P

* zimna woda
* tygielek do kawy lub rondelek
* drobno mielona, świeżo palona kawa
* strączek kardamonu
* cukier (opcjonalnie)
* filiżanki

1
Wlej do tygielka wodę. Odmierz jedną filiżankę wody na każdą porcję kawy, którą chcesz zrobić i dodaj jeszcze pół filiżanki ekstra. Dla najlepszych rezultatów woda musi być zimna.
2
Odmierz odpowiednią ilość drobno mielonej, świeżo palonej kawy (najlepiej tureckiej) - jedną łyżeczka na każdą filiżankę wody. Dodaj rozbity kardamon.
3
Odmierz odpowiednią ilość cukru – na każde dwie łyżeczki kawy powinna przypadać łyżeczka cukru. Cukier musisz dodać podczas parzenia, ponieważ posłodzenie zaparzonej już kawy zupełnie zmieni jej smak.
4
Postaw tygielek na małym ogniu. Gotuj kawę, do czasu aż zacznie się pienić.
5
Przelej kawę do filiżanek, napełniając każdą z nich w jednej trzeciej, żeby zostawić odpowiednio dużo miejsca na pianę, bez której kawa po turecku traci swój smak.
6
Resztę kawy postaw z powrotem na małym ogniu i poczekaj, aż ponownie się spieni. Moc kawy zależy od tego, ile razy będziemy ją parzyć.
7
Przelej resztę kawy do filiżanek i poczekaj, aż fusy opadną na dno. Pamiętaj, żeby nie mieszać kawy!
8
Nigdy nie dodawaj do kawy po turecku mleka ani śmietanki.

Powiązane porady

Kawa
Czekolada do picia
spienianie mleka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Barista
23.03.2015
Z grubsza to nie jest oryginalny przepis na kawe po turecku tylko zmieniona wersja, prawdziwa gotuje sie 3 razy, zreszta nigdy nie slyszalem o piance w kawie tureckiej
grazyna2
20.04.2013
fajny przepis
zetsu
26.04.2012
Ta kawa Turcje to ma tylko w nazwie, bo tak naprawdę jest to kawa z Etiopii, gotowana przez 40 minut, mielona i zalewana wodą :)