Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > 5 popularnych i szkodliwych przekąsek dla dzieci

5 popularnych i szkodliwych przekąsek dla dzieci

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Popularne przekąski, które przeznaczone są dla dzieci, mogą przyczyniać się do zachorowania na raka przez zastosowanie sztucznych barwników, pochodnych nafty. Ropa naftowa jest wykorzystywana do produkcji benzyny i gazu. Powszechnie stosowane barwniki do żywności, zwłaszcza żółć nr5 i czerwień 40 są wykonane z ropy naftowej i stwarzają poważne problemy zdrowotne. Problemy te mogą obejmować nadpobudliwość u dzieci, raka oraz reakcje alergiczne. Ze sztucznymi barwnikami zostały powiązane także inne przypadłości takie jak moczenie nocne, infekcje ucha, bóle głowy, nadwrażliwość, otyłość, astma, cukrzyca, wahania nastrojów, zaburzenia snu, wzrost ryzykownych zachowań, pokrzywka i ewentualnie hipoglikemia. W dalszej części artykułu znajdziesz 5 przekąsek, które należy unikać.
1
sztuczne barwniki
Pop Tarts
To popularna przekąska zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Te wypiekane tosty można znaleźć w sklepach z importowanymi produktami spożywczymi. Zawierają one w sobie sporą ilość syropu kukurydzianego. To najbardziej szkodliwa forma cukru. Innym niepokojącym składnikiem jest TBHQ, Tert-butylohydrochinon E319, który pochodzi z ropy naftowej. Jest on również związany z butanem, częściowo uwodornionym olejem sojowym, który powoduje zaburzenia funkcji komórek i przyczynia się do rozwoju komórek nowotworowych.

Owocowe żelki
Trudno się im oprzeć, są w różnych kolorach i smakach, aż do momentu, że są wykonane w większości ze sztucznych dodatków i barwników. Czerwony 3 to powszechnie stosowany barwnik spożywczy, znany również jako E127 lub erytrozyna, jest produktem naftowym.
2
żelki owocowe
Chrupki Cheetos
Te pomarańczowe chrupki są barwione sztucznym żółtym barwnikiem, który tworzy „serowy” żółty kolor. Natomiast zapach sera powstaje na skutek dodania metylu i metylofenidatu etylu.

Misie – żelki
Są produkowane już od 1988 i dostępne w pięciu różnych smakach. Można w nim znaleźć Tert-butylohydrochinon E319, który może spowodować nudności, wymioty, dzwonienie w uszach. U dzieci może wywołać lęk, niepokój i objawy ADHD.
3
cukierki m&ms
M&M’s
Kolorowe czekoladowe cukierki, które rozpływają się w ustach, a nie w twojej dłoni. Ich kolory są sztuczne i szkodliwe po spożyciu. Kolor niebieski nr2 to produkt na bazie ropy naftowej, który zwiększa nadpobudliwość u dzieci, zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się guza mózgu oraz zaburza rozwój komórek. Czerwony kolor nr 40 uszkadza DNA, natomiast żółty nr6 może powodować raka. Ponadto barwniki te mogą powodować reakcje alergiczne oraz nadpobudliwość.
Przeczytaj teraz: Jak efektywnie schudnąć?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kuchnia Pięciu Przemian oparta jest na Tradycyjnej Medycynie Chińskiej, która uważa, że każda choroba spowodowana jest...
Jak gotować wg. Pięciu Przemian?
Kuchnia Pięciu Przemian oparta jest na Tradycyjnej Medycynie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt