nietoperze

Dlaczego warto mieć nietoperze w ogrodzie?

agoludek - specjalista Tipy.pl
nietoperze
1 z 4
Dla wielu ludzi wizja posiadania nietoperza w pobliżu domu jest przerażająca. Nie zdajemy sobie sprawy jaki wpływ mają nietoperze na środowisko. Istnieje wiele powodów, aby zachęcić to nocne zwierzę do zamieszkania w naszym ogrodzie.
1
nietoperze
Nietoperze zapylają rośliny
Nietoperze odżywiające się nektarem występują w klimacie tropikalnym. Podobnie jak pszczoły nietoperze przyciąga kwiatowy nektar. Gdy słońce zachodzi te nocne zwierzęta zaczynają żerować. Spijając nektar jednocześnie przenoszą pyłek z kwiatka na kwiatek. Wiele roślin jest uzależnionych od zapylania przez nietoperze, najczęściej są to rośliny takie jak mango, banany czy agawa.
2
nietoperze
Nawóz
Odchody nietoperzy są niezwykle istotne w globalnym ekosystemie. Guano jest jednym z najlepszych nawozów naturalnych. Ma idealne proporcje azotu, fosforu i potasu oraz wysoki procent pożytecznych bakterii. Posiada mikroelementy niezbędne do wzrostu roślin.

Zmniejszają ilość komarów i robaków
Wiosną i latem, kiedy owady stają się naprawdę dokuczliwe nietoperze niosą pomoc. Jeśli kiedykolwiek uprawiałeś ogród wiesz jak trudno pozbyć się szkodników bez użycia pestycydów. Na szczęście nietoperze jedzą robaki odpowiedzialne za szkody w uprawach. Wile gatunków potrafi zjeść ogromne ilości owadów, w tym niektóre z największych szkodników w rolnictwie.
Jeśli chodzi o komary to pojedynczy nietoperz potrafi zjeść aż 1200 komarów w ciągu godziny.
3
nietoperz
Jak zaprosić nietoperze na swoje podwórko?
Można zbudować domek dla nietoperzy. Powinien być wąski, z ciemnego drewna, z daszkiem i otworem na dnie. Pamiętaj, aby budkę dla nietoperzy montować na bezpiecznej wysokości, aby drapieżniki nie miały dostępu.
Nie wycinaj martwych drzew z ogrodu, które może wyglądają nieestetycznie, ale są doskonałym miejscem do zamieszkania przez nietoperze.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jeż w ogrodzie
Dom dla jeża
jeż afrykański

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane