samotna matka

Jak samotnie wychować dziecko?
DorotaDorota - specjalista Tipy.pl

Niezależnie od tego czy jest to twój własny wybór, czy splot różnych okoliczności, samotne wychowywanie dziecka jest nie lada wyzwaniem. Musisz być przygotowany na wiele rzeczy, ale już wkrótce odkryjesz, że samotne rodzicielstwo nie stanowi żadnej przeszkody w zapewnieniu dziecku świetlanej przyszłości.
1
Bądź niezależny finansowo. To jeden z najważniejszych wymogów, jakie musi spełnić samotny rodzic. Musisz zapewnić środki finansowe, które będą w stanie zaspokoić potrzeby twoje i twojego dziecka. Rachunki, raty i inne zobowiązania finansowe są dla samotnego rodzica nie lada obciążeniem, dlatego postaraj się zabezpieczyć środki na regularne ich opłacanie.
2
Dołącz do klubów lub organizacji dla samotnych rodziców. W internecie znajdziesz informacje na temat społeczności, forów i klubów dla samotnych rodziców. Dołącz do nich, a będziecie mogli wspólnie dzielić się swoimi doświadczeniami, wspierać się i rozwiązywać problemy.
3
Miej w sobie wystarczająco dużo siły, by sprostać roli obojga rodziców. Będzie się to wiązać z wyjątkowo dużą obecnością w życiu twojego dziecka. Musisz wykazać szczególną aktywność w życiu szkolnym twojego dziecka (np. uczestniczyć w wywiadówkach i wszystkich przedstawieniach szkolnych, w których bierze udział twoje dziecko). Jeśli twoja obecność w życiu dziecka będzie wyraźnie widoczna, bez problemu poradzisz sobie z kształtowaniem jego charakteru i utrzymaniem odpowiedniej dyscypliny. Pamiętaj, że dla swojego dziecka musisz być bohaterem.
4
Pamiętaj o wywiązywaniu się z domowych obowiązków. Regularnie płać rachunki, gotuj obiady, dbaj o dom, samochód, wykaż się odpowiedzialnością, której będzie się od ciebie mogło nauczyć twoje dziecko.
5
Przygotuj się na trudne pytania, które może zadać ci dziecko teraz lub w przyszłości. Dziecko będzie chciało poznać wyjaśnienie obecnej sytuacji. Zastanów się nad tym, jak wyjaśnić mu dlaczego jego rodzina jest niepełna.
6
Bądź gotów poświęcić swoją karierę i zainteresowania na rzecz rodzicielstwa. Wszystko co robisz podporządkuj pod fakt, że jesteś teraz samotnym rodzicem. Na pierwszym miejscu stawiaj potrzeby twojego dziecka, a dopiero później własne. Pamiętaj, że potrzebuje ono twojej bliskości i opieki jak nigdy wcześniej.
7
Przygotuj się na to, że dziecko może z początku buntować się przeciwko zaistniałej sytuacji. Jeśli nie będziesz sobie w stanie poradzić z jego zmianami nastroju, skontaktuj się z psychologiem, żeby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie.
8
Pamiętaj, że samotne rodzicielstwo jest nie lada wyzwaniem, ale jednocześnie będzie najbardziej owocnym okresem twojego życia. Myśl pozytywnie i wciel to myślenie w świat swojego dziecka.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane