Domowy sposób na zatkane rury

tomasz - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Zatkane rury to częsty problem. Zablokowany odpływ powoduje bardzo nieprzyjemny zapach w pomieszczeniu. Ludzie zazwyczaj do oczyszczania rur używają opartych na granulatach preparatów chemicznych. Jednak środki te są toksyczne i mogą doprowadzić do zniszczenia rur, a także uszkodzić płuca. Na szczęście istnieje naturalny środek na oczyszczenie rur.
1
soda z octem na rury
Składniki, których będziesz potrzebować:
2 szklanki sody oczyszczonej
4 szklanki wrzątku
1 szklanka octu

Usuń ze zlewu i rur całą wodę i wsyp 1 szklankę sody oczyszczonej. Zadbaj, aby soda znalazła się bezpośrednio w rurze. Następnie wlej do rur 2 szklanki wrzącej wody. Wrzątek w połączeniu z sodą stworzy mieszankę, która usunie zalegającą w rurach maź i szlam. Odczekaj parę minut, następnie wsyp kolejną szklankę sody i bezpośrednio po tym wlej szklankę octu, po czym niezwłocznie zatkaj kurkiem zlew. Z rur będzie dochodziło głośne syczenie, może także wypłynąć z rur piana. Kiedy syczenie ustąpi zalej rury ponownie wrzątkiem. Jeśli mieszanka nie odetkała dostatecznie rur, powtórz cały proces. Profilaktycznie mieszankę można stosować raz w miesiącu.
2
zatkane rury
Co zrobić, gdy rury dalej pozostają zatkane?
Jeśli po zastosowaniu powyższej mikstury rury dalej pozostaną przytkane, będziesz musiał użyć ręcznego przepychacza do rur. Ocet i soda powinny skutecznie oddzielić maź od ścian rur, natomiast ciśnienie wywołane przez przepychacz pozwoli popchnąć szlam dalej. Zlewozmywak następnie powinien zostać napełniony wodą, która wpuszczona w rurę również pomoże usunąć resztki zalegających odpadów.
3
zatkane rury
Dlaczego ten sposób oczyszczania rur działa?
Soda oczyszczona wchodzi w reakcję chemiczną z kwasami zawartymi w occie. W wyniku tej reakcji powstaje octan sodu i dwutlenek węgla, a w rurze formują się drobne pęcherzyki. W rurze tworzy się pewnego rodzaju „wulkan”, który przemieszczając się przez rurę, usuwa wszelkie osady.
Te nietoksyczne i naturalne składniki przepłukują rurę udrożniając przepływ wody. Zarówno soda oczyszczona, jak i ocet są składnikami bezpiecznymi dla zdrowia i nie powodują żadnych zagrożeń dla organizmu. Są to substancje używane zamiast wodorotlenku sodu i o wiele od niego bezpieczniejsze. Badania dowodzą, że wodorotlenek sodu może doprowadzić do silnych oparzeń skóry. W przypadku połknięcia tej substancji, wywołuje ona potężny ból w klatce piersiowej a nawet może doprowadzić do zgonu, poprzez wywołanie szoku w organizmie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Andzia
08.10.2017
Jak usunąć wodę z rur przed użyciem sody?
LM60
03.02.2017
Ciśnienie wywołane reakcją albo przepcha rurę albo ją rozerwie lub rozszczelni.
LD 61
03.02.2017
używanie wrzątku nie jest chyba szczęśliwym rozwiązaniem z uwagi na gumowe uszczelki, które po takiej akcji mogą się odkształcić i przeciekać
teletubiś
03.02.2017
trochę lepszym sposobem jest użycie sody kalcynowanej, ale trzeba uważać, bo jest bardziej żrąca
ona
03.02.2017
a nie lepiej ściągnąć majty i burknąć w rury odbytem?