piwo

10 walorów zdrowotnych … piwa

dominika_d - specjalista Tipy.pl
piwo
1 z 4
Masz wyrzuty sumienia, kiedy wypijasz piwo lub dwa? Zapewne tak, ponieważ piwo często postrzegane jest jako trunek niebezpieczny, pierwszy schodek do uzależnienia. Jednak kiedy znamy umiar i granicę, picie piwa od czasu do czasu może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, tak jak picie wina.
1
picie piwa
Zapobiega anemii
Piwo jest dobrym źródłem witaminy B12 i kwasu foliowego, którego niedobór może prowadzić do anemii. Witamina B12 jest niezbędna dla dobrej koncentracji i pamięci.

Chroni przed kamicą nerkową i osteoporozą
Piwo jest bogatym źródłem potasu i magnezu, pomaga też w wydalaniu moczu, dlatego zmniejsza ryzyko wystąpienia bolesnej kamicy nerkowej. Ponadto zawiera krzem, pierwiastek, który sprzyja wzrostowi kości i tkanki łącznej, zapobiegając w ten sposób osteoporozie.

Skutecznie nawadnia organizm
Według niektórych badań, szklanka piwa po treningu skuteczniej przywraca równowagę wodną organizmu niż woda.
2
zalety piwa
Zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej
Według ostatnich badań picie piwa zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca nawet o 30%. Dzieje się tak, ponieważ piwo jest doskonałym źródłem fenoli, które wykazują silne działanie przeciwutleniające i zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu krwionośnego i nowotworu.

Obniża ciśnienia krwi
Z badań przeprowadzonych na jednym z zagranicznych uniwersytetów wynika, że piwo obniża ciśnienie tętnicze. Badania przeprowadzone zostały na grupie kobiet w wieku 25-40 lat, które piły piwo w umiarkowanych ilościach (nie więcej niż szklanka dziennie). Okazało się, że są mniej narażone na nadciśnienie niż kobiety, które chętniej sięgały po wino lub inne napoje alkoholowe.

Zapobiega tworzeniu się kamieni żółciowych
Regularne picie umiarkowanych ilości piwa wpływa na poziom cholesterolu i zmniejsza stężenie kwasu żółciowego w organizmie. Dzięki temu piwo chroni przed powstaniem kamieni żółciowych.
3
jasne piwo
Pozytywnie wpływa na stan układu kostnego
Piwo jest jednym z najważniejszych źródeł krzemu. Badania pokazują, że osoby starsze, które piją jedną lub dwie szklanki piwa dziennie, mają większą gęstość kości. Dzięki temu są mniej narażone na złamania.

Zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy
Badania przeprowadzone w 2011 roku na ponad trzydziestotysięcznej grupie osób w średnim wieku wykazały, że picie umiarkowanych ilości piwa zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 o 25%. Ponadto piwo jest dobrym źródłem rozpuszczalnego błonnika, który odgrywa ważną rolę w diecie osób chorujących na cukrzycę.

Chroni oczy
Piwo zmniejsza ryzyko wystąpienia zaćmy i innych chorób zwyrodnieniowych tkanki oka.

Chroni przed chorobami układu sercowo-naczyniowego
Chmielowy trunek zawiera witaminę B6, która chroni przed chorobami serca poprzez usuwanie z organizmu związku o nazwie homocysteina. Nadmiar homocysteiny we krwi uszkadza naczynia krwionośne i powoduje zaburzenia krzepliwości krwi. Skutkiem długotrwałego oddziaływania tej substancji na układ krwionośny jest postępująca miażdżyca oraz rosnące ryzyko zawału. Umiarkowane spożycie piwa zmniejsza ryzyko wystąpienia tych chorób.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

picie
piwo
piwo

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane