granat

Jak jeść granat?·

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
granat
1 z 7
Pozornie nie do zjedzenia. Twarda łupinka zamykająca w środku galaretowatą zawartość. Jednak wbrew pozorom skonsumowanie granatu jest bardzo łatwe. Oto jak się do niego zabrać:
1
owoc granatu - krok 1
Odetnij wierzchnią część owocu, zwaną koroną.
2
owoc granatu - krok 2
Podziel granat na części, tak jak pokazuje zdjęcie.
3
namaczanie owocu granatu
Namaczaj granat w naczyniu z wodą przez około 10 minut.
4
owoc granatu - odzielenie łupiny
W naczyniu z wodą rozdzielaj granat na mniejsze części, aż zauważysz, że nasiona opadają na dno, a łupina unosi się na powierzchni. Wyjmij fragmenty łupinki z wody.
5
odcedzone nasiona granatu
Odcedź nasiona i pozostaw do osuszenia.
6
granat - przykład podania
Granat jest gotowy do spożycia. Zjedz same nasiona, zrób z nich sok lub skonsumuj w takiej formie, jaką lubisz najbardziej. Ja osobiście lubię dodać do nasion odrobinę jogurtu. Smacznego!
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Awokado
Obrany granat
daktyle

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

Zosia
29.11.2016
Ja bardzo lubię granata :)
Soczek słodziutki a pesteczki miażdżone w moich trzonowcach mają smak soczystych słodkawych młodych orzechów włoskich :)
Gorzki jest biały, twardy miąższ, który razem ze skórką leczą biegunkę i próchnicę.
Nigdy bym nasionek- owoców nie maczała, chyba że dla lemoniady z dodatkiem mięty i limonki ze szczyptą cukru trzcinowego. Mniam
Fakt, że pewnie pryskane. ...
Może te brane do badań labolatoryjnych pochodziły z takich upraw przemysłowych.
Ale jakby nie było, to owoce z pola bez pryskania już nie istnieją, no chyba, że na własnym ogródku.
qak
07.11.2016
Granat powinno się zjadać natychmiast po wyciągnięciu zawleczki a kto twierdzi inaczej nie jest rozrywkowym człowiekiem.
Ziom
21.10.2016
Uwazam ze granat powinno sie jesc bez nasion -czyli bardziej jako sok powinnismy go traktowac. Uzgodnijmy pewne fakty owoce posiadaja w sobie gorzkie nasiona ktore psuja przepiekny smak owocnikow granata.Jedzac te czerwone kuleczki jemy je razem z nasionem w srodku- a to bez sensumbo psujemy caly smak granata.
Granat powinien byc stosowany jako jedynie sok.Nalezy tak wyciskac sok aby nie uszkodzic nasion ktore sa gorzkie. Najlepszy sposob to prasa domowa, ktora albo mamy w jamie ustnej albo poprzez wycisniecie soku poprzez wlozenie jednej szklanki w druga w ktorej sa owocniki.
Moze to nieapetyczne, ale ja w buzi wysysam sok z owocnikow i wypluwam nasiona. Z jednego granata jest około 5 garsci owocnikow i naprawde da sie tym napic.Smak jest przepiekny. Jablka tez maja nasiona, ktorych przeciez nie jemy.Podobna sytuacja jest z arbuzem, ktory uwazam bardzo przypomina granata.Z tym ze wnim jemy pestki znwygody bo nie chce nam sie nad nim sprzedzac wiecej czasu niz musimy...Pozdrawiam wszystkich wyzeraczy....
=DarB=
12.01.2015
Granatu się nie je. Granatem się rzuca.
Rafał
25.11.2014
beznadziejny sposób, ja proponuje tak: przecinasz granata na pół, trzymasz połówkę nad głęboką miską i uderzasz łyżką stołową od góry aż wypadną nasiona, parę chwil i zrobione
sekcja
12.11.2014
Ej smaczne dzienki z jogurtem
Bozena Cieslak
06.10.2014
na tej stronie są same wspaniałe rzeczy
arimor
12.11.2013
Nie rozumiem po co się aż tak bawić. Moim niezawodnym sposobem jest pionowe przekrojenie (wzdłuż ogonka) granata w pół i wyskrobanie nasion małą łyżeczką (dobre będą malutkie łyżeczki do filiżanek). Ziarenka są dość twarde więc nie zgniotą się - można je swobodnie podważać i wyciągać, przekładając do miseczki.
pepsi
16.04.2012
słabe zdjecia!!!!!!!bez sensu jest namaczanie w wodzie !!!!!ten sposób jest do bani!!!!!!!!!!:D
g.prawda
25.02.2012
tak "namaczaj w wodzie ok 10 minut". mhm. tak to jest jak debil napisze instrukcje do czegoś o czym nie ma pojęcia.