balony dmuchanie

Jak napompować balony bez helu?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
balony dmuchanie
1 z 4

Dekorujesz dom na imprezę, a do nadmuchania dużo balonów? Nie kupuj drogiego helu. Poznaj inny sposób, który też może stać się zabawą samą w sobie. Oto sposób na szybkie napompowanie balonów.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2271877&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

1
balon bez helu

Szczególnie dla dzieci wzięcie udziału w napełnianiu balonów będzie nie lada atrakcją. Więc nie krępuj się włączyć je do zabawy. Wszystkie składniki znajdziesz w kuchni, ale zawsze należy zabezpieczyć się i ubrać dzieciom rękawice i fartuszki ochronne.

2
dmuchnie balony

Potrzebować będziesz: balony, pustą butelkę 1 lub 1,5 litrową, łyżeczkę, lejek, ocet i sodę oczyszczoną. Wypełnij butelkę octem do 1/3 jej wysokości. W balon wsuń lejek i wsyp 2-3 łyżeczki sody oczyszczonej.

3

Następnie umieść balon na szyjce butelki. Wsyp sodę do octu, obserwuj interakcję. Podczas reakcji sody z octem powstaje dwutlenek węgla, który jest cięższy od powietrza. Balon nie będzie unosił się, wówczas należy go „przymocować”. Wystarczy naelektryzować balon pocierając go o materiał syntetyczny i przykleić np. do sufitu. Balon powinien wytrzymać w tej pozycji aż do 5 godzin.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane