mierzenie butów narciarskich

Jak dobrać buty narciarskie?

KoalaKoala - specjalista Tipy.pl
Buty narciarskie stanowią istotne połączenie między nami a naszymi nartami. Buty powinny idealnie pasować do wiązań narciarskich, które umożliwiają nam ruch ciała i wywierają bezpośredni nacisk na narty. Dobre buty powinny mieć wnętrze prawidłowo dopasowane do stopy, co będzie chronić ją przed uszkodzeniem i obiciem. Powinny być też wykonane z mocnej powłoki zewnętrznej chroniącej nasze nogi przed urazami. Wybór odpowiedniego modelu ma zasadnicze znaczenie dla bezpiecznego i przyjemnego narciarstwa. Poniżej znajdziesz kilka porad, które z pewnością pomogą Ci w prawidłowym wyborze
1
Zanim zdecydujesz się na kupno butów narciarskich, warto dowiedzieć się dokładniej czego szukać i poznać różnice występujące między poszczególnymi modelami. Zwróć szczególną uwagę na to, z czego są wykonane i jakie posiadają funkcję zanim udasz się do sklepu. Dzięki czemu oszczędzisz więcej czasu na zakupach.
2
Jak wcześniej wspomniałem wiązania muszą idealnie pasować do naszych butów. Musisz więc pamiętać o tym, że nie każdy but jest odpowiedni dla każdego rodzaju wiązania i na odwrót. Sprawdź i upewnij się zasięgając opinii specjalisty czy dobrana przez nas kombinacja jest odpowiednia. Odpowiednie dobranie sprzętu to gwarancja wygodnej jazdy.
3
Szukanie dobrych butów narciarskich może zająć nam trochę czasu, dlatego też jeśli jest to tylko możliwe, zaopatrzmy się w dostępne na rynku katalogi. Dzięki nim spokojnie w domowym zaciszu zapoznasz się z wszystkimi niezbędnymi informacjami o wybranych modelach, oszczędzając przy tym wiele czasu. W katalogach znajdziemy interesujące nas informacje takie jak oznaczenia i symbole. Wybrane buty możesz zamówić i nie będziesz musieć za długo na nie czekać.
4
Wybierając się na zakupy po buty narciarskie, załóż na siebie specjalne skarpety narciarskie lub przynajmniej grube skarpety, które najprawdopodobniej ubrałabyś wybierając się na narty. Nie należy próbować butów narciarskich w zwykłych skarpetkach czy też dwóch ich parach założonych jedna na drugą. Wbrew pozorom ma to duże znaczenie przy doborze odpowiedniego rozmiaru butów, dopasowaniu wkładki i poszycia wewnętrznego do stopy.
5
Włóż nogę do buta i przymocuj bezpiecznie mocowanie. Gdy stoisz prosto, twoje palce powinny lekko dotykać przedniego czubka buta. Podczas zgięcia kolana twoja stopa powinna przesunąć się do tyłu, a pięta powinna dotykać tylnej części buta. W tym czasie palce powinny mieć z przodu w bucie więcej wolnego miejsca.
6
Upewnij się że buty pasują idealnie i Cię nie gniotą. Ucisk może spowodować zaburzenie ciśnienia krwi w nodze, ból, a w ostateczności odmrożenia. Jeżeli czujesz jakiś nacisk już teraz, na pewno będziesz czuć go także podczas zjazdu na nartach.
7
Upewnij się że buty które mierzysz są idealnie dopasowane wokół stopy, nie tylko na podeszwach, ale i w jej górnych częściach. To samo dotyczy górnej części buta. Upewnij się, że kostki i łydki równomiernie przylegają do jego powierzchni. Górna część buta nie może być też zbyt ciasna, by nie ograniczać ruchu mięśni łydek.
8
Sprawdź podparcie obicia w butach wokół kostek i dolnej części nogi. Powinny one chronić Cię przed nadmiernym zginaniem nogi w tych miejscach. Powinieneś być w stanie zgiąć delikatnie do przodu nogę w stawie skokowym, a podczas dalszego jej wyginania czuć podporę, która będzie cię chroniła przed jej uszkodzeniem. Upewnij się, że mechanizm ten działa prawidłowo i bez zarzutu, że możesz zginać nogę tylko w naturalny sposób i nie dalej. Jeżeli jest inaczej nie powinieneś decydować się na ten model. Należy również pamiętać, że pochylając się do przodu, powinieneś czuć równomiernie rozłożony nacisk wzdłuż golenia, a nie tylko w jednym miejscu.
9
Zasięgnij rady sprzedawcy lub swojego instruktora dzieląc się z nim swoimi odczuciami podczas mierzenia butów. Osoby te mogą poddać Ci kilka pomysłów i wskazówek w znalezieniu odpowiedniej pary dla Ciebie. Wybór butów narciarskich nie jest taką prostą sprawą, jak mogło by to się wydawać i często potrzebujemy dużo czasu do namysłu. Nie można tak po prostu kupić butów, które się nam podobają. Poświęć trochę więcej czasu na zapoznanie się z wszystkimi modelami i nowinkami technicznymi zanim wybierzesz się do sklepu. Dzięki temu będziesz mógł naprawdę cieszyć się z jazdy na nartach.
?

Wskazówki
* Jeżeli znajdziesz już idealne buty, wstrzymaj się z ich kupnem. Wróć do domu i sprawdź czy tego samego modelu nie uda się kupić taniej w internetowych sklepach sportowych (porównaj na Ceneo). Być może istnieje realna szansa na zaoszczędzenie niezłej sumki pieniędzy.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

dziewczyny Roxy
Konserwacja nart po sezonie
Smarowanie nart

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane