Oszczędność

Jak oszczędzić organizując ślub?
KatarzynaKatarzyna - specjalista Tipy.pl

Planowanie ślubu jest bardzo trudne, a jeżeli ten ślub ma być jak z bajki, to nawet nie wiesz, jak duże wyzwanie stoi przed Tobą. Większość kobiet przez całe życie marzy o ślubie i mają przygotowany wyraźny obraz jak to wszystko powinno wyglądać. Niestety, nie wszyscy mają konta w bankach szwajcarskich z całym szeregiem zer po jedynce. Nie znaczy to jednak, że nie można przygotować ślubu jak z bajki; jest kilka rad, które pomogą Ci w zorganizowaniu właśnie takiego przyjęcia, o którym marzysz.
1
Największym wydatkiem jest oczywiście miejsce czyli jednym słowem: lokal. Przyjęcie jest najważniejszą częścią wesela i to właśnie to wszyscy goście zapamiętają najbardziej. Większość lokali narzuca swoją, często bardzo dużą, prowizję – trzeba więc szukać i porównywać ceny, bo mogą się one wahać nawet do kilkudziesięciu złotych od osoby. Poszukaj lokalu z ładnym obejściem, gdzie będziecie mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Oczywiście sceneria wesela może być zaaranżowana w plenerze, ale zadbaj o to, by były przygotowane ewentualne letnie namioty, gdzie goście mogą się dobrze bawić nawet jeśli pogoda się popsuje.
2
Każda kobieta marzy, aby wyglądać idealnie w sukience ślubnej. Jednakże taka sukienka może mieć przypiętą metkę z dość pokaźną sumą... Znalezienie idealnej sukienki jest warunkiem ogólnego zadowolenia podczas ślubu, więc zanim zaczniesz przemierzać kilometry po butikach i salonach sukien ślubnych, zastanów się nad tańszą alternatywą. Poszukaj corocznych wyprzedaży jeśli interesuje Cię firmowa sukienka w niższej cenie. Taki sklep internetowy jak Allegro też proponuje konkurencyjne ceny.
3
Rozważ drukowanie zaproszeń w domu – nie musisz wydawać fortuny na kupowanie gotowych. Możesz kupić gotowe szablony, ale tekst w środku będziesz w stanie napisać sama.
4
Popracuj nad cateringiem. Zastanów się, czy nie lepiej ustawić tzw. szwedzkiego stołu, dzięki czemu goście będą nakładać sobie takie porcje, jakie rzeczywiście im pasują.
5
Jest wiele sposobów na cięcie kosztów przyjęcia weselnego. Szukaj, porównuj ceny, nie bój się pytać o tańsze alternatywy i zamienniki. Wesele jest oczywiście bardzo drogim i stresującym przedsięwzięciem, ale im więcej możesz zaoszczędzić, tym łatwiej będzie wszystko zaplanować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane