zapobieganie siwieniu

Jak zapobiec siwieniu?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
zapobieganie siwieniu
1 z 7
Siwe i białe włosy powstają na skutek silnego stresu, złych nawyków żywieniowych, braku snu lub wskutek czynników genetycznych. Zapobieganie siwieniu jest zatem możliwe dzięki zmianie nawyków na zdrowsze. Oto co należy zrobić:
1
sposoby na siwienie - krok 1

Sprawdź poziom hormonów. Gdy zauważysz pierwsze siwe włosy, a uważasz, że jeszcze na to za wcześnie, udaj się do lekarza i poproś o test poziomu hormonów. Czasem zdarza się, że osoby mające niski poziom estrogenu, progesteronu lub testosteronu szybciej siwieją.

2
sposoby na siwienie - krok 2

Zacznij się zdrowo odżywiać. To, co jesz naprawdę może wpłynąć na kolor twoich włosów. Spożywanie znacznych ilości przetworzonej żywności może powstrzymać organizm od absorbowania składników odżywczych, które są odpowiedzialne za utrzymanie pigmentu we włosach. Odpowiednie odżywianie pomoże organizmowi walczyć z siwizną. Dodaj do diety żelazo, miedź, witaminy z grupy B, kwas foliowy i jod. Spożywaj witaminę B12, która zapobiegnie utracie pigmentu.

3
sposoby na siwienie - krok 3

Zażywaj suplementy, w których składzie znajdują się witaminy specjalnie przeznaczone dla pielęgnacji włosów (w szczególności zawierające biotynę). Włosy często mają niedobór witamin i minerałów, ponieważ większość dziennej dawki zużywają nasze organy.

4
sposoby na siwienie - krok 4

Rzuć palenie. Palenie papierosów również może ograniczać absorpcję składników odżywczych.

5
sposoby na siwienie - krok 5

Zmniejsz poziom stresu i odpowiednio długo sypiaj. Stres mocno wiąże się z przedwczesnym siwieniem. Wyczerpuje zapasy niezbędnych witamin i minerałów, sprawiając, że cebulka nie otrzymuje ich w ilości odpowiedniej do zachowania pigmentu. Naucz się kontrolować poziom stresu np. poprzez jogę i medytację.

6
sposoby na siwienie - krok 6

Pamiętaj, że dużą rolę odgrywa dziedziczność. Jeśli żadna z metod nie odniesie skutku, przyjrzyj się swojej rodzinie. To, jak szybko posiwiejesz może być dziedziczone genetycznie.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

naturalnie rozjaśnione włosy
pasemka dla brunetki
fryzura damska

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

lpm91435
28.01.2016
Tutaj znajduje się świetna metoda dzięki której z łatwością można uporać się z siwieniem raz, a porządnie domowym sposobem :)
http://bit.ly/1QH24sn
Izabela
13.03.2015
Nie palę,jestem w wieku gdzie genetycznie modyfikowana żywność za moich młodych lat to science fiction. jestem urodzoną optymistką,więc daleki mi stres a i śpioch ze mnie to i ten czynnik odpada! Co zmienić? Siwiałam ,jak Pani we wcześniejszym komentarzu, już przed 20-stką. Co miałam zrobić? Moja mama miała tak samo. Teraz farbuję włosy a gdy ktoś kiedyś zauważył że mam siwy włos to mówiłam, -jak powszechnie wiadomo-że to oznaka mądrości:D Pozdrawiam wszystkie Szpaki!
piotr
13.03.2015
artykóuł:) dno
ania
13.03.2015
chyba osiwieje jak zobacze pierwszego siwego włosa na moich pięknych kruczoczarnych włosach:(
ugtv
13.03.2015
co za bzdurny artykuł...
dann
13.03.2015
ma 30 i 1/3 glowy siwa. Takie geny po co z tym walczyc?
Boldman
13.03.2015
Ja zacząłem siwieć jak miałem 25lat ale później wyłysiałem i mój problem się skończył (;p
hm
13.03.2015
Nie wyrywajcie włosów, bo szkoda. Można podcinać "po skórze" siwe włosy.
asd
13.03.2015
Ja mam genetycznie. Mam 22 lata i pół głowy siwej. Facet który jest szpakowaty jakoś wygląda, kobieta która ma siwe włosy jest odbierana przez społeczeństwo jako zaniedbana.
winiarski
13.03.2015
ale,gowniany artykul!!! siwe wlosy dziedziczymy!!!