produkty śniadanie

Jakich produktów nie należy jeść na pusty żołądek?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
produkty śniadanie
1 z 4
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Odpowiedni posiłek dostarcza energii na cały dzień. Niestety, niektórych produktów nie należy jeść na pusty żołądek. Których? Dowiesz się z naszego artykułu.
1
pikantne przyprawy
Cytrusy
Pomarańcze, grejpfruty i cytryny uważa się za jedne z najzdrowszych owoców. Z pewnością takie są, lecz nie będą one najlepszym pomysłem na śniadanie. Kwas zawarty w owocach może powodować zgagę i zwiększać ryzyko pojawienia się wrzodów i nieżytu żołądka.

Pikantne potrawy
Pikantne potrawy będą dobrym i korzystnym wyborem, ale z pewnością to nie najlepsza opcja na śniadanie. Ostre przyprawy mogą podrażnić przewód pokarmowy, prowadząc do zgagi oraz mogą uszkodzić błonę śluzową żołądka.
2
pomidory
Banany
Jeśli pierwszym pokarmem rano będzie banan, wówczas szybko zwiększysz ilość magnezu we krwi, który z czasem może powodować problemy z sercem. Banan to zdrowa przekąska, niestety zdecydowanie nie na pusty żołądek.

Gazowane napoje
Jeśli nie jest to świeży sok lub koktajl, nic nie jest w stanie zastąpić wody o poranku. Z pewnością złym wyborem będzie wypicie słodkiego gazowanego napoju na pusty żołądek. Unikaj słodkich napojów z dużą zawartością cukru. Napoje te spowalniają metabolizm i pozostawiają uczucie wzdęcia przez cały dzień.
3
pomidory
Zielone warzywa
Zielone warzywa sprawdzą się na drugie śniadanie, lecz nie na pierwsze. Surowe zielone warzywa bogate są w aminokwasy, które mogą powodować zgagę, wzdęcie i gazy. Jeśli boli cię brzuch, możesz również obwinić zielone warzywa. Podrażniają one żołądek zwłaszcza, gdy są spożywane na czczo.
Pomidory
Możesz je wrzucić do tego samej grupy co zielone warzywa. Pomidory zawierają kwas taninowy, który podrażnia błonę śluzową żołądka i jest odpowiedzialny za wrzody i zgagę. Odłóż zjedzenie pomidora na później.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

pomidory
odchudzanie bez głodzenia
dieta Dukana

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

suvi
30.01.2017
Zjedzenie banana na śniadanie spowoduje problemy z sercem, bo zwiększa poziom magnezu? Czy autor tego pseudo artykułu w ogóle przeczytał to co napisał?
gg
30.01.2017
Woda z sokiem z cytryny dziala alkalizujaco i zaleca sie ja pic wlasnie na PUSTY zoladek.
aro
30.01.2017
najzdrowsza jak zwykle golonka
aa
30.01.2017
Co za bzdury. Cytrusy maja przecież odczyn silnie zasadowy, a nie kwaśny!
ivonet
30.01.2017
Ale bzdury piszesz i cytryna z wodą i banan to najlepsza rzecz na śniadanie
chcwd
30.01.2017
Ja to bym w ogóle nic nie jadł na pusty żołądek...
Luk
30.01.2017
Straszne bzdury. Wiecie co znajdue się w żołądku? Chyba nie skoro piszecie takie durnoty.
Romek
30.01.2017
Nic o fajkach i kawie. Kamień z serca.
lz
30.01.2017
ja na problemy żołądkowe pije rano na czczo sok z jednej cytryny + pol szklanki wody,chodzi o to aby odpowiednio zakwasic zoladek wtedy jest dobrze. nie wprowadzajcie ludzi w bląd takimi artykulami
ghj
30.01.2017
Litosc, przed kazdym posilkiem mamy/powinnismy miec pusty zoladek, chyba ze jemy raz dziennie: zaczynamy rano i konczymi wieczorem.