Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Higiena intymna > Wszystko, co powinnaś wiedzieć o higienie intymnej

Wszystko, co powinnaś wiedzieć o higienie intymnej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Higiena intymna kobiety do niedawna była tematem tabu, o którym mówiło się tylko w obecności najbliższych przyjaciółek. Dziś, temat ten staje się coraz bardziej „normalny” i nie krępuje tak jak kiedyś. Oczywiście wszystko co dotyczy higieny intymnej kobiety jest bardzo ważne, ponieważ jakiekolwiek zaniedbanie może skończyć się poważną chorobą, a nawet niepłodnością. Dlatego, bardzo ważne jest, aby dbać o higienę w naturalny sposób, za pomocą naturalnych kosmetyków i jak najbardziej naturalnych metod.
1
tampony
Czy da się zastąpić tampony i podpaski?
Na początku warto zastanowić się nad rezygnacją z tamponów i podpasek na rzecz kubeczka menstruacyjnego. Tampony nie są całkowicie bezpieczne dlatego nie powinnyśmy ich stosować. Na pewno nie raz słyszałaś przerażające historie na temat wstrząsu toksycznego spowodowanego tamponami, zwłaszcza, że są one pełne aluminium, alkoholi, dodatków zapachowych oraz węglowodorów. Zaaplikowany tampon może zostawić po sobie chemiczne substancje, które mogą być przyczyną zachorowania na raka. Dodatkowo kubeczki menstruacyjne są bardzo ekonomiczne, kupiony raz służy nam przez długi okres czasu – wystarczy go tylko przemywać czystą wodą i przed użyciem oraz po miesiączce sparzyć wrzątkiem. Kubeczek możesz stosować nawet do 12 godzin, bez konieczności zmiany, dzięki temu jest odpowiedni na długie podróże i bardziej higieniczny niż tampon czy podpaska.
2
tabletki antykoncepcyjne
Bezpieczna antykoncepcja
Antykoncepcja hormonalna to dość powszechna metoda zapobiegania ciąży, jednak stosowanie pigułek antykoncepcyjnych niesie za sobą wiele skutków ubocznych, takich jak problemy z zajściem w ciąże po odstawieniu pigułek. Wiele kobiet boryka się z problemem z zajściem w ciążę po stosowaniu doustnej antykoncepcji czy też antykoncepcji w formie plastrów oraz innych środków farmakologicznych dostępnych w aptece. Istnieją jednak naturalne metody kontrolowania naszego ciała, które możemy stosować. Jedną z takich metod jest śledzenie temperatury naszego ciała, które powie nam kiedy występują dni płodne, a kiedy nie. Dzięki stosowaniu tej metody masz gwarancję, że nie trujesz swojego organizmu chemią i możesz zajść w ciążę kiedy będziesz na to gotowa. Stosowanie tej metody powie ci szybciej czy jesteś w ciąży, ponieważ działa ona sprawniej niż test ciążowy.
3
bolesne miesiączki
Bolesne miesiączki
Jeśli przed okresem czujesz się podenerwowana i rozdrażniona, zastanów się nad użyciem naturalnych olejków, najlepszym olejkiem będzie olejek szałwiowy, który pomoże ci w naturalny sposób kontrolować objawy PMS. Olejek szałwiowy pomaga uwalniać dopaminę w mózgu, która przyczynia się do pozbycia się złego humoru i uczucia rozdrażnienia. Dodatkowo olejek szałwiowy pomoże ci się rozluźnić i pozbyć się uczucia zirytowania, które tak często towarzyszy kobietom przed okresem. Stosowanie kilku kropli olejku sprawi również, że odczujesz ulgę w bólu brzucha w pierwszych dwóch dniach miesiączki. Olejek świetnie sprawdza się w eliminowaniu skurczy mięśni, które powodują ten okropny ból. Szałwia ze względu na swoje właściwości pomaga również zachować równowagę hormonalną, dzięki czemu nie odczuwamy, aż tak bardzo wahania nastroju, które jest dość nie przyjemne. Nikt chyba nie lubi odczuwać smutku, zdołowania i radości jednocześnie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Z higieną warto być zawsze za pan brat. Dzięki tym prostym zabiegom będziemy czuły się świeżo przez cały dzień i...
Jak dbać o miejsca intymne?
Z higieną warto być zawsze za pan brat. Dzięki tym prostym zabiegom będziemy czuły...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt