zapalenie pęcherza moczowego

Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Najczęstszym objawem zapalenia pęcherza moczowego jest wzmożone parcie na pęcherz. Oddawaniu moczu towarzyszy piekący ból w cewce moczowej. Mocz oddawany zwykle w bardzo niewielkiej ilości bywa mętny lub zabarwiony krwią. Czasami jednak zdarza się, że jedynymi objawami jest ból brzucha i gorączka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego i jak zapobiegać powrotom choroby.
1
W celu zapobiegania wystąpienia chorób pęcherza należy przede wszystkim ciepło się ubierać i nie siadać na betonie czy zimnej podłodze.
2
Zarówno w celu zapobiegania chorobie jak i podczas jej leczenia warto przyjmować duże ilości płynów, częste oddawanie moczu przepłukuje stale układ moczowy z bakterii, które mogą być przyczyną zapalenia.
3
Nigdy nie należy powstrzymywać się od pójścia do toalety, jeżeli odczuwa się parcie na pęcherz. Powstrzymywanie się od oddawania moczu powoduje niepotrzebne namnażanie się bakterii w układzie moczowym.
4
Jeżeli w czasie zapalenia pęcherza wystąpi gorączka chory powinien leżeć w łóżku. Najlepiej, jeżeli w tym czasie okolice podbrzusza są rozgrzewane termoforem lub poduszką elektryczną, pomoże to zmniejszyć napięcie mięśniowe i dzięki temu ból będzie mniejszy.
5
Aby pozbyć się zapalenia pęcherza należy zakwasić mocz. W tym celu trzeba pić duże ilości przegotowanej wody z sokiem cytrynowym lub rozpuszczoną witaminą C. Najlepiej, jeżeli chory przyjmuje około 2-3 litry zakwaszonej wody dziennie.
6
Innym skutecznym środkiem jest herbata żurawinowa, naturalny sok z żurawiny, wyciąg z jej owoców (w kapsułkach) lub żurawina suszona. Wstrzymuje ona rozwój bakterii w układzie moczowym. Zawsze szukaj suplementu o jak największym stężeniu żurawiny, najlepiej wzbogaconego dodatkowo witaminą C i bioflawonoidami.
7
Doskonałym lekiem jest mieszanka ziołowa złożona z kwiatu bzu czarnego, liści jeżyny, krwawnika, rumianku, podbiału i mięty pieprzowej. Kurację tą przed zastosowaniem warto skonsultować z lekarzem.
8
Jeżeli picie płynów i środki ziołowe nie pomagają bez względnie udać się do lekarza, który zaleci leczenie farmakologiczne. Doskonałym lekiem na zapalenie pęcherza jest Palin, lek dostępny na receptę.
?

Wskazówki
* Jeżeli zapalenie pęcherza wystąpi w czasie ciąży należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem.
* Często zapalenie pęcherza u kobiet występuje na skutek współżycia, aby jemu zapobiegać po stosunku należy jak najszybciej oddać mocz i umyć okolice intymne. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko zakażenia.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Grzybica pochwy
Kamienie nerkowe
zapalenie pęcherza

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

pepolinna
16.01.2012
żurawina jest faktycznie świetna na drogi moczowe, ale ja niestety nie lubię smaku żurawiny, dlatego dla mnie jedynym ratunkiem są kapsułki z żurawiną - łykam Prouro, bo chyba najlepszy skład mają.
Znachor
22.03.2010
Bardzo cenne porady. Ja również polecam preparaty z żurawiny (np. Urinal). Lekarze na zapalenie pęcherza najczęściej przepisują Furaginum. Lek będzie skuteczniejszy, gdy jednocześnie dostarczysz organizmowi dużą dawkę witaminy C, np. popijając tabletkę herbatą z sokiem z połówki cytryny.
Krzywa wieża
13.01.2010
Suszona żurawina zawiera duże ilości cukru, dlatego nie jest aż tak zalecana. Co innego herbata żurawinowa z cytryną a najlepiej to kapsułki żurawinowe, które zawierają min. 36 proantocyjanów. Mało kto wie, że to one a nie sama żurawina pomaga usuwać bakterie z cewki i pęcherza.