złamana kość

Jak sprawić, by złamane kości zrastały się szybciej?

olaa - specjalista Tipy.pl
złamana kość
1 z 4
Ból towarzyszący złamaniu kości jest przeszywający, a sama złamana kość utrudnia nam codzienne funkcjonowanie. Złamana noga czy ręka może skutecznie unieruchomić nas w domu oraz utrudnić wykonywanie podstawowych czynności takich jak kąpiel, czy przygotowanie obiadu. Oczywiście aby kości się zrosły potrzeba czasu, jednak istnieją naturalne sposoby, które pomogą przyspieszyć ten proces. Żywokost lekarski jest to zioło, które używane jest w medycynie ludowej w celu leczenia ran, skaleczeń, poparzeń, problemów żołądkowych ale i złamanych kości.
1
kości
Jak przygotować okłady z żywokostu?
To bardzo proste, wystarczy użyć około 70 gram korzenia żywokostu i umieścić w garnuszku. Wlać litr wrzącego mleka i gotować przez 20 minut, a następnie odstawić na 6 godzin. Po upływie zalecanego czasu namoczyć w mieszance czysty ręcznik i umieścić go na obolałym miejscu. Opatrunek należy zmieniać co 4 godziny w ciągu pierwszych 24 godzin. Później czas ten można wydłużyć.
Innym sposobem, aby przygotować okład z żywokostu jest posiekanie 80 gramów liści żywokostu i zalanie ich wódką. Miksturę po zalaniu najlepiej umieścić w szczelnie zamkniętym słoiku i odstawić na dwa tygodnie. Dobrze jest przemieszać miksturę kilka razy dziennie i przechowywać w chłodnym i suchym miejscu.
2
złamanie
Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o żywokoście?
Żywokost jest rośliną, która pochodzi z Europy, jednak rośnie również na terenach Azji, Ameryki Północnej oraz Australii. Liście rośliny są pokryte drobnymi włoskami i kolcami więc najlepiej zrywać je w rękawiczkach. Łodyga wyrasta z podstawowych liści, które mają mniejsze liście i fioletowe kwiaty, które kwitną od początku maja do końca lata. Korzeń żywokostu jest czarny na zewnątrz i ma biały środek. Botanicy opisują go jako mięsisty i soczysty.
3
złamanie kości
Najlepszym sposobem, aby rozwijać żywokost jest użycie sadzonek korzeniowych. Sadzonki roślin należy wsadzić do ziemi oraz regularnie sprawdzać, czy mają odpowiednią ilość wody.  Chociaż żywokost jest świetnym ziołem do stosowania zewnętrznego, to nie powinniśmy go spożywać z powodu wystąpienia pewnych alkaloidów w roślinie, które niestety mogą uszkodzić wątrobę. Najlepiej więc stosować żywokost tylko i wyłącznie na obrażenia zewnętrzne, takie jak złamania czy stłuczenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

zespół cieśni nadgarstka
Skolioza
Płaskostopie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

stery
27.02.2017
założyć gips przed złamaniem
Streatham
27.02.2017
Mam złamaną kość ramienną od 2012 r. Nie zrosła się mimo dwóch operacji. Prawdopodobnie już się nie zrośnie.
tylko pytam
27.02.2017
Tylko pytam ... jak zakładać na założony gips żywokost ? bo to jest prawie niemożliwe ,bo gips na złamanie jest założony na minimum... 5 tyg.
maniana
27.02.2017
Złamana kończyna najczęściej jest w gipsie wiec nie ma możliwości okładania jej żywokostem.
dfgdfg
27.02.2017
Za dwa tygodnie to sie kosc sama zrosnie