Jakich produktów nie należy jeść przed spaniem?

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Sen jest ważną częścią naszego życia, jeżeli chcesz zadbać o prawidłowy odpoczynek swojego organizmu, musisz wiedzieć jakie warunki zapewnić organizmowi, aby mógł się dostatecznie zregenerować i wypocząć. Oprócz ciszy i spokoju, ważne jest także to, co jemy przed snem. Niektóre z produktów mogą sprawić, że będziemy mieć trudności z zasypianiem, a nasz organizm będzie tracił energię na trawienie tych produktów, a więc nie będzie w stanie odpowiednio wypocząć. Czego więc unikać przed snem? Oto lista produktów!
1
burger
Fastfoody i tłuste produkty
Jednym z najgorszych posiłków które możesz zjeść przed pójściem spać są fast foody. Wyobraź sobie, że przed snem zjadasz burgera z dodatkowym serem lub bekonem. Dostarczasz wówczas tyle tłuszczów, że produkcja kwasów żołądkowych znacznie wzrasta. Trawienie burgera trwa nawet kilka godzin i może powodować powstanie zgagi. Nie jest łatwo zasnąć z uczuciem pieczenia w przełyku i przepełnienia żołądka, a więc zdecydowanie unikaj fast foodów przed pójściem spać.
2
alkohol
Alkohol
O tym, że alkohol nie jest zdrowy dla naszego organizmu wiadomo od lat. Dlaczego mielibyśmy więc pić go przed snem? Piwo, wino czy drinki wszystkie mogą powodować problemy z zaśnięciem, a kiedy już nam się to uda, możemy budzić się co chwilę, ze względu na wzmożoną potrzebę korzystania z toalety. Alkohol może również powodować chrapanie i to nawet u osób, które normalnie nie mają tego problemu.

Czekolada
Czekolada, a w szczególności gorzka czekolada z dużą zawartością kakao zawiera kofeinę i teobrominę, które pobudzają nasz system nerwowy i mogą powodować przyspieszoną pracę serca. To z kolei zamiast ułatwić nam zasypianie, powoduje pobudzenie i w rezultacie problemy ze snem.
3
kurczak pieczony
Mięso w tym kurczak
Mięso dostarcza naszemu organizmowi dużą dawkę białka. Jest ono trawione przez długi czas, a to wymaga pracy żołądka i powoduje obciążenie organizmu. Jeżeli zależy ci na odpowiednim wypoczynku, zrezygnuj z mięsa (nawet uważanego za lekkiego i łatwego do strawienia kurczaka ).

Ostre przyprawy
Ostre przyprawy nigdy nie powinny być dodawane do posiłków zjadanych przed snem. Dlaczego? Mogą powodować zgagę, a także pobudzają organizm. Zgaga z pewnością nie ułatwi ci zaśnięcia, po co więc masz przekręcać się z boku na bok męcząc się z uczuciem pieczenia w przełyku? Zrezygnuj więc z ostrych przypraw.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

oznaki anemii
ćwiczenia fizyczne i zdrowa dieta
zbyt duży apetyt

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

dd
06.02.2017
dawno się tak nie uśmiałem!wg. tego nie powinienem wcale zasnąć , a nie mm z tym problemów, a mam 50 lat ..jem przed snem i bardzo lubie pikantne potrawy , zapiekanki itd , popijam alkohol ..i śpię jak niemowlak!
.
10.01.2017
Nic się nie zgadza.Jem wszystko i dobrze śpię,