hormony a tycie

6 hormonów odpowiedzialnych za tycie u kobiet

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
hormony a tycie
1 z 4
Czy jesteś jedną z tych kobiet, które próbowały wszystkiego co możliwe, aby schudnąć, ale bez rezultatów? Sprawdzałaś ostatnio poziom swoich hormonów? Wiele kobiet cierpi z powodu zaburzeń hormonalnych. Często mają napady głodu i spowolniony metabolizm. Może być to związane z PMSem, ciążą, menopauzą lub stresem. Powinnaś wiedzieć, że spory apetyt, utrata wagi i metabolizm są ściśle ze bezpośrednio powiązane z żeńskimi hormonami. Oto niektóre z hormonów odpowiedzialnych za przyrost wagi u kobiet.
1
hormony tarczycy
Hormon tarczycy
Problem z hormonem tarczycy jest to najczęstszy problem u kobiet. Niedoczynność tarczycy jest stanem, w którym organizm nie ma wystarczającej liczby hormonów tarczycy i jest odpowiedzialny za przyrost masy ciała. Najczęstsze objawy niedoczynności to zmęczenie, nietolerancja zimna, przyrost masy ciała, suchość skóry i zaparcia.

Estrogen
Estrogen jest żeński hormon płciowy, który może powodować przyrost masy ciała w okresie menopauzy, ze względu na jego zmniejszony poziom. Komórki tłuszczowe stają się źródłem estrogenów, które przekształcają kalorie w tłuszcz. Co może również prowadzić do otyłości.
2
hormony płciowe
Progesteron
Poziom progesteronu zmniejsza się w organizmie w okresie menopauzy. Jego niski poziom może powodować zatrzymywanie wody i wzdęcia. W takiej sytuacji możesz czuć się pełniejsza i cięższa.

Testosteron
Wiele kobiet cierpi na zaburzenia hormonalne takie jak PCOS (zespół policystycznych jajników), co zwiększa poziom testosteronu. Prowadzi on do nadwagi, zaburzeń miesiączkowania, zarostu, trądziku i niepłodności. Testosteron jest również odpowiedzialny za przyrost masy mięśniowej u kobiet.
3
hormon stresu
Insulina
Insulina jest odpowiedzialna za regulację tłuszczu i węglowodanów w organizmie. Umożliwia organizmowi wykorzystywać glukozę. Wysoki poziom insuliny przyczynia się również do zaburzeń hormonalnych np. PCOS. Wysoki poziom również może powodować przyrost masy ciała.

Hormon stresu – kortyzol
Wysoki poziom kortyzolu w organizmie powoduje zwiększenie apetytu, a co za tym idzie zwiększenie masy ciała. Stres i brak snu do dwie przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu we krwi.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Tamafunek
26.02.2019
Dokładnie, znam też dużo osób, które mają problem, a jedzą, co chcą np . Niedoczynność tarczycy i Hashimoto i co dwa dni pizza albo zapiekanka z ketchupem bezglutenowym.
tłuszcz
31.01.2017
Główny powód to nieumiarkowanie w jedzeniu i nadmiar słodyczy a nie hormony. Z powodów zdrowotnych nadwagę ma 5% tych które tłumaczą sie tarczycą i zdrowiem, pozostałe 95% przesadza z jedzeniem. Widzę co się dzieje u mnie w pracy jedzą placki kilogramami i oczywiście wszystkie mają problem z tarczycą