nie mogę schudnąć

Dlaczego nie mogę schudnąć?

dominika_d - specjalista Tipy.pl
nie mogę schudnąć
1 z 4
Zdrowo się odżywiasz, regularnie ćwiczysz, przestrzegasz wszystkich zasad zdrowego stylu życia, a waga wciąż stoi w miejscu. Co może być tego przyczyną? Kortyzol – hormon steroidowy wytwarzany przez korę nadnerczy. Ma duży wpływ na metabolizm. Kortyzol wytwarzany jest w sytuacjach stresowych, dlatego inna jego nazwa to „hormon stresu”. Zbyt wysoki poziom tego hormonu może być przyczyną występowania objawów chorobowych nazywanych zespołem Cushinga.
1
otyłość
Charakterystyczne objawy zespołu Cushinga to otyłość górnej części ciała, gromadzenie się tłuszczu między ramionami, okrągła, pełna twarz, tzw. księżycowa. Inne typowe objawy wskazująca na wysoki poziom kortyzolu w organizmie to:
wahania nastroju
ciągłe uczucie zmęczenia
bóle głowy
kołatanie serca i nadciśnienie
brak apetytu lub nadmierny apetyt
nieuzasadnione przybieranie na wadze
problemy z trawieniem
częste oddawanie moczu, zaparcia lub biegunki
bezsenność
problemy z koncentracją
obrzęk twarzy
nadmierne owłosienie twarzy u kobiet.
2
msakrela
Jak można sobie pomóc i zredukować występowanie objawów?
Najlepiej poradzić się lekarza specjalisty, który może przepisać leki blokujące wydzielanie kortyzolu. Warto też stosować się do kilku ważnych i cennych wskazówek:
Unikaj kofeiny, alkoholu, produktów o dużej zawartości cukru lub potasu, słodzików, zwłaszcza aspartamu.

Uwzględnij w diecie:
Wysokiej jakości białka, ryby (makrela, śledź, węgorz).
Pokarmy bogate w fenyloalaniny, takie jak kurczak, jaja, brązowy ryż, brokuły, dynia, rzeżucha i karczochy.
Pokarmy bogate w tryptofan, takie jak soja, nasiona oleiste, mięso, jaja, mleko i pochodne.
Pokarmy bogate w witaminę B5: daktyle, migdały, mleko, łosoś, kiełki pszenicy i płatki owsiane.
3
krojenie salatki
Jedz 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych.
Regularnie ćwicz. Najlepiej 3 razy w tygodniu po 50 minut. Nadmierna aktywność nie jest wskazana, ponieważ może pobudzić produkcję hormonu.
Zadbaj o zdrowy sen. Zaleca się 8 do 10 godzin snu. Produkcja kortyzolu jest wtedy zmniejszona, a ciało ma czas na regenerację.
Znajdź czas na relaks.
Unikaj alkoholu, kawy, napojów energetyzujących.
Zażywaj suplementy diety, które redukują stres: witamina C, witamina B5, kwas foliowy, witamina A, cynk, żeń-szeń, lukrecja, magnez, wapń, dziurawiec, rumianek.
Pij dużo wody. Należy pamiętać o wypiciu szklanki wody rano, na czczo oraz przed pójściem spać.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

jedzenie słodyczy
tłusty brzuszek
Jak ćwiczyć silną wolę?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane