z dzieckiem na nartach

Jak dobrać narty dla dziecka?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Narciarstwo przetrwało próbę czasu i jest świetnym sportem rodzinnym, oraz doskonałą okazją do spędzania czasu z najbliższymi na świeżym powietrzu. Kiedy dzieci są już na tyle duże, że mogą znieść warunki pogodowe oraz obszerne ciuchy i ciężkie buty narciarskie to czas na lekcje jazdy na nartach. Jeżeli nigdy nie kupowałeś nart dla dzieci poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak najlepiej dobrać narty dla najmłodszych.
P

* dobrze wyposażony sklep narciarski z profesjonalną obsługą

1
Kupuj narty dla dzieci tylko w sklepie z profesjonalną obsługą. Dobrze wyszkolony sprzedawca doradzi ci i pomoże wybrać odpowiedni sprzęt. Jeżeli nie wiesz, gdzie się udać zapytaj znajomych narciarzy, na pewno polecą ci jakiś sklep.
2
Poproś sprzedawcę by pokazał tobie i twojemu dziecku narty, które dostają do podbródka 5-6 letniego narciarza, wytaliowane, dziecinne. Dłuższe narty mogą stwarzać zagrożenie dla dzieci.
3
Szukaj nart, które są wykonane z miękkiego materiału podstawowego, który sprawia, że narty są bardziej elastyczne. Dzieci nie mają na tyle siły i doświadczenia by poradzić sobie ze sztywnymi nartami.
4
Dla dzieci, które są już zaprawione w jeździe i mają dobrą koordynację na stoku możesz kupić narty, które kończą się na wysokości oczu. Narty sięgające do czoła są dobre dla dzieci, które całkiem nieźle poruszają się na nieco trudniejszych trasach zjazdowych. Dla tych dzieci można też wybrać nieco sztywniejsze narty.
5
Upewnij się, że narty mają regulowane wiązania ustawione indywidualnie dla twojego dziecka przez profesjonalistę. Wiązania to właściwie najważniejsza część sprzętu narciarskiego dla dzieci. Dopasowanie wiązań do potrzeb dziecka musi się bezwzględnie odbyć zanim dziecko wyjedzie na stok. Kiedy dziecko upadnie a wiązania będą zbyt ciasne i narty się nie wypną może dojść do poważnych urazów. Natomiast, jeżeli wiązania będą zbyt luźne narty mogą się wypinać same podczas zjazdów.
?

Wskazówki
* Nie możesz kupować nart dla dziecka na wyrost. W przypadku początkujących dzieci obowiązuje zasada, że im narty są krótsze tym są lepsze. Zakup nart, które mają odpowiedni rozmiar ma zasadnicze znaczenie.
* Jeżeli martwisz się, że twoje dziecko zbyt szybko wyrośnie z zakupionych nart spróbuj wypożyczyć narty, ale pamiętaj by były odpowiednio dobrane.
* Narty możesz też kupić przez internet (porównaj na Ceneo), ale pamiętaj by wybrać odpowiednią długość. Gdy je otrzymasz upewnij się czy mają odpowiednią długość i bezpieczne wiązania. Jeżeli nie wiesz jak je ustawić udaj się do sklepu gdzie otrzymasz fachową pomoc.
* Gdy wybierasz się do sklepu po narty zabierz ze sobą dziecko, będziesz mógł najlepiej przymierzyć czy mają one dobrą długość oraz czy nie są zbyt sztywne lub zbyt giętkie.
* Rozważ od razu zakup kasku dla dziecka.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane