olejki

Lecznicze olejki jako część twojej domowej apteczki

_paula_ - specjalista Tipy.pl
olejki
1 z 5
Czasami w aptekach nie znajdziemy źródła zdrowia, dlatego dobrą alternatywą może być natura. Możemy z niej wyodrębnić lecznicze zioła, z których później przygotujemy domowe olejki eteryczne. Poniżej znajdziesz listę olejków, które możesz samodzielnie przygotować i używać jej w swojej domowej apteczce.
1
olej z orzecha włoskiego
Olejek z orzecha włoskiego
Używany jest on do pielęgnacji włosów. Jeśli wetrzesz go w ich nasadę, to staną się one silniejsze. Olejek ten pomoże również w pozbyciu się łupieżu i nada włosom połysku. Nie jest polecany do leczenia poparzeń, jednak może być rozwiązaniem w przypadku jątrzących się ran, które nie chcą się zagoić. Musisz być ostrożna, ponieważ olejek ten bardzo łatwo traci swoje lecznicze właściwości, jeśli nie jest przechowywany w chłodnym i ciemnym pomieszczeniu.

Olejek z aksamitki
Znany jest ze swoich silnych właściwości regenerujących skórę, jednak jest to mit. Nie powinien być używany jako olejek do opalania. Uważa się, że może on negatywnie wpływać na skórę, ponieważ aktywna substancja aksamitki stymuluje dzielenie się komórek tkanki podskórnej oraz jej regenerację, np. rozwój nowych komórek naskórka jest zagrożone, ponieważ mogą one ucierpieć pod wpływem słońca. Olejek z aksamitki używany jest w przypadku poparzeń, ran, egzemy, opuchnięcia i ugryzień owadów.
2
olejek z wiesiołka
Olejek z krwawnika
Zdrowotne właściwości olejku z krwawnika wynikają z jego właściwości przeciwzapalnych, antyreumatycznych oraz antybakteryjnych. Uzyskuje się go dzięki destylacji parą wodną. Zawiera on pinen, cyneol, kamforę, limonen oraz borneol. Używa się go do leczenia ran, wrzodów oraz pomocniczo w trawieniu i stanach zapalnych skóry.

Olejek z wiesiołka
Używany jest on głównie do pielęgnacji skóry, egzemy, trądziku oraz zmiękczania i oczyszczania skóry. Jest on również pomocny w stanach zapalnych skóry (egzema, atopowe zapalenie skóry), zapaleniu ścięgien oraz tkanki łącznej (artretyzm), chorobach autoimmunologicznych (toczeń) oraz PMS.
3
olejek z rozmarynu
Olejek z łopianu
Olejek z łopianu zawiera ekstrakt z korzeni łopianu większego (Arctium lappa). Ma on właściwości przeciwbakteryjne oraz odkażające. Pomaga w zmianach skórnych na głowie, zapobiega oraz leczy łupież, zapobiega wypadaniu włosów i sprawia, że są one lśniące, gęste i pełne życia. Jest on także używany w leczeniu owrzodzeń, ciężko gojących się ran, trądziku, liszajów, poparzeń oraz terapii włosów.

Olejek z rozmarynu
Używany jest w przypadkach artretyzmy, zesztywnieniu więzadeł, łamaniu w kościach oraz podczas masażu usuwającego nerwobóle i bóle mięśni. Olejek z rozmarynu posiada właściwości rozkurczowe (usuwa skurcze mięśni gładkich i redukuje ból), dlatego jest użyteczny w leczeniu bólów brzucha oraz jelit. W medycynie ludowej używany jest do poprawy apetytu, przeciwko wzdęciom, przewlekłym stanom zapalnym woreczka żółciowego, kamieni woreczka żółciowego oraz chorobom wątroby – zapalenie wątroby, marskość oraz innym.
4
olejek tymiankowy
Olejek tymiankowy
Olejek tymiankowy otrzymywany jest poprzez destylację świeżych kwiatów tymianku, które zbierane są na początku kwitnięcia. Używany jest jako środek odkażający i przeciwgrzybiczy. Może być dodany do kąpieli, ponieważ ma on także działanie pobudzające. Może być używany w przypadku leczenia zatok, zapalenie oskrzeli oraz bólu gardła, a także podczas masażu. Olejek ten zawiera tymol, który ma właściwości przeciwpasożytnicze i jest stosowany w leczeniu pasożytów jelitowych.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

szum w uszach
chodzenie boso
ból zęba

Komentarze (3)

* Pola wymagane

osmoza_jones
24.11.2017
Bardzo się zdziwiłam ostatnio kiedy mój masażysta polecił mi smarowanie kolan czystym olejem z konopi. Kupiłam od Virde. Obiecał poprawę i ulgę w dolegliwościach, miał rację. Po co kupować coś przerobionego jak można mieć dużo więcej i taniej.
osmoza_jones
24.11.2017
osmoza_jones
24.11.2017