sutki

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o sutkach

Badylaleczka - specjalista Tipy.pl
sutki
1 z 4
Czy wiesz, że twoje sutki mogą dużo powiedzieć o stanie twego zdrowia? Wszelkie zmiany na skórze lub w okolicach brodawek mogą być wskaźnikiem problemów zdrowotnych. Jeśli zauważysz coś dziwnego, skontaktuj się z lekarzem. Oto 5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o swoich sutkach.
1
sutki choroby
Wydzielina z piersi to normalny objaw
Mleczna, przezroczysta lub niebiesko- zielona wydzielina z brodawki, nie oznacza ona nic groźnego. Jest to normalne, natomiast jeśli zauważysz krwawą wydzielinę, należy udać się do lekarza. Krwawa wydzielina może być objawem obecności cysty lub raka piersi.

Włosy na sutkach są normalne
Te małe guzki wokół brodawek to mieszki włosowe. Włosy na sutkach to normalna sprawa. Można je wyrywać i usuwań, jeśli bardzo przeszkadzają. Gdy mieszki włosowe stają się większe i bolesne, należy skontaktować się z lekarzem.
2
rak piersi
Wklęsłe brodawki, nie są powodem do niepokoju
Ponoć 15% kobiet na świecie ma odwrócone sutki. Nie jest to groźne zjawisko, lecz gdy bardzo przeszkadza można je poprawić poprzez zabieg kosmetyczny. Wykonuje się małe nacięcia, aby uwolnić tkankę łączną, a sutek „wyskoczy” na zewnątrz. Można to zrobić dość krótkim czasie przy znieczuleniu miejscowym.

Trzeci sutek
Występowanie trzeciego sutka jest bardziej powszechne niż myślisz. Około 27 milionów samych Amerykanów posiada trzeci sutek. Wiele osób mylnie przyjmuje, że jest to znamię lub pieprzyk. Obecność trzeciego sutka nie powinna niepokoić ze strony zdrowotnej. Jeśli jest to problem kosmetyczny, trzeci sutek można łatwo usunąć.
3
fakty o sutkach
Ćwiczenia mogą podrażniać brodawki
Podczas ćwiczeń fizycznych może dojść do podrażnienia brodawek. W tej sytuacji prostym rozwiązaniem będzie zakup dobrego sportowego biustonosza oraz dobry balsam. Jeśli nie ćwiczysz, a zauważysz że sutki swędzą, skóra wokół nich jest czerwona i łuszczy się, koniecznie należy wybrać się do lekarza. Może to być oznaką choroby Pageta lub niezwykle rzadką formą raka brodawki. Również może być to objaw egzemy, więc nie należy się niepokoić.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

imbir
Rak piersi
różowa wstążka - rak piersi

Komentarze (0)

* Pola wymagane