ankieta produktu

Jak zrobić ankietę produktu?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

Najlepszym sposobem na poznanie opinii klientów na temat twojego produktu jest przeprowadzenie wśród nich ankiety. Będziesz chciał się dowiedzieć, jakie strategie marketingowe są skuteczne, a jakie nie, co w twoim produkcie odpowiada klientom, a czego nie lubią. Istotną kwestią jest również dokładne poznanie twojej grupy docelowej. Im więcej wiesz na jej temat, tym lepiej będziesz potrafił dostosować produkt do ich wymagań i sprawić, że zapragną kupić więcej. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci zrobić dobrą ankietę produktu.
1
Umieść w ankiecie opcjonalne pytania demograficzne (wiek, płeć, województwo, miasto, wykształcenie). Takie informacje pozwolą ci poznać twoją grupę docelową i lepiej dopasować do niej strategie marketingowe.
2
Stwórz pytania wartościujące produkt lub usługę, np. ze skalą odpowiedzi 1-10, gdzie 1 oznacza „Całkowicie satysfakcjonujący”, a 10 - „Całkowicie niesatysfakcjonujący”.
3
Zadawaj pytania dotyczące zachowania zachowań konsumentów związanych z twoim produktem. Na przykład, jeśli chcesz się dowiedzieć jak często konsument używa twojego produktu, zapytaj: „Jak często używa Pan/Pani produktu A?” a w odpowiedzi umieść skalę 1-5, gdzie 1 oznacza „Codziennie”, a 5 - „Raz na rok lub rzadziej”.
4
Zadawaj pytania dotyczące przewidywanych zachowań klientów w reakcji na twój produkt. Na przykład możesz zapytać „Jak często spodziewa się Pan/Pani używać produktu A w przyszłym roku?”, a odpowiedzi zróżnicować od „Raz dziennie” do „Kilka razy w roku lub mniej”.
5
Umieść w ankiecie pytania otwarte, które pozwolą klientom skomentować twój produkt, np. „Co Pani/Pana zdaniem można zrobić, żeby poprawić jakość produktu A?”
6
Uwzględnij w schemacie odpowiedzi neutralne jak np. „Nie wiem” lub „Odmawiam odpowiedzi”. Takie odpowiedzi nie wnoszą nic do ankiety, ale pozwalają uniknąć zafałszowanych wyników od ankietowanych, którzy nie rozumieją pytania.
7
Pamiętaj, żeby ankieta była anonimowa.
8
Najprostszym i najtańszym sposobem przeprowadzenia ankiety jest ankieta online.
9
Inne przykładowe pytania dotyczące produktu:
- Jak bardzo będzie Pani/Pan skłonny do kupienia nowego produktu? (pytanie wielokrotnego wyboru)
- Jak unikalny jest produkt w porównaniu z podobnymi produktami na rynku? (skala odpowiedzi od 1-10)
- Jak bardzo podoba się Panu/Pani nowy produkt? (skala odpowiedzi 1-10)
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane