ciemnienie owoców

Jak zapobiegać ciemnieniu warzyw i owoców?
HanNaSolo - specjalista Tipy.pl

Utlenianie to naturalny proces chemiczny, który destrukcyjnie wpływa na nasze pożywienie. Po przecięciu owoców lub warzyw, uwolnione enzymy łączą się z tlenem i sprawiają, że owoce ciemnieją. Woda, ciepło i utlenianie są prawdziwymi wrogami witamin i minerałów. Im dłużej owoce i warzywa są wystawione na działanie powietrza, tym mniej witamin będą zawierać. Zatrzymaj owoce i warzywa przed utratą składników odżywczych, dzięki tym prostym sposobom.
1
jak zapobiegać ciemnieniu owoców
Przygotowujesz danie i nie chcesz, aby produkty ściemniały? Zanurz owoce i warzywa w zakwaszonej wodzie. Wystarczy dodać 1 łyżkę octu do wody. Umieść produkty w wodzie, ale nie należy je moczyć zbyt długo. Banany nie należy moczyć dłużej niż 3 minuty, a jabłka nie więcej niż 15 minut. Owoce odcedź, wysusz i użyj, wtedy gdy będą ci potrzebne.

Sok cytrynowy
Owoce cytrusowe, takie jak limonki, cytryny, pomarańcze i grejpfruty pomogą ci powstrzymać utlenianie. Wystarczy posmarować powierzchnię owocu lub warzywa sokiem z cytrusów.
2
brązowienie owoców
Witamina C
Rozwiązaniem ciemnienia owoców i warzyw może być witamina C, która zapobiega utlenianiu. Rozgnieć kilka tabletek witaminy C i dodaj je do wody. Przed włożeniem owoców do wody należy je skroić w plasterki. Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, chroni komórki przed wolnymi rodnikami.

Ocet
3
owoce ciemnienie
Sok jabłkowy dla jabłek
Pokrój jabłka w plasterki i zamocz je w soku jabłkowym. Pozwoli to zapobiec ciemnieniu owoców.

Zimna woda do ziemniaków
Obrane ziemniaki zanurz w zimnej wodzie. Zimna woda zapobiega odbarwieniom.

Warzywa
Warzywa należy jak najszybciej zużyć. Dłuższy czas przechowywania skrojonych warzyw przyspiesza ich ciemnienie.

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zgrizly
03.12.2019
Szkoda, że autor nie podaje do jakiej ilości wody dodaje łyżkę octu (6% ? czy 10% ?).