czyszczenie mebli drewnianych

Naturalny preparat do czyszczenia mebli

jolanda - specjalista Tipy.pl
czyszczenie mebli drewnianych
1 z 4
Wybierając meble do domu musisz zastanowić się co jest dla ciebie ważniejsze. Meble z okleiny są o wiele tańsze od tych, wykonanych z drewna, jednak są również mniej trwałe. Meble drewniane z łatwością można odnowić i będą służyć nam przez lata. By jednak tak się stało, należy odpowiednio o nie zadbać. Czyszczenie i konserwacja drewnianych mebli wcale nie jest taka trudna, jak mogłoby się wydawać. Kluczem do sukcesu, jest dobór odpowiednich składników. Zapewnią one blask i trwałość drewna, a dzięki temu meble będą jak nowe przez długie długie lata. Jakich preparatów używać?
1
drewniane podłogi
Możesz oczywiście skorzystać z gotowych rozwiązań, dostępnych w sklepach, a dla osób dbających o naturalne rozwiązania, mamy instrukcję przygotowania takiego domowego, w pełni naturalnego preparatu. Wystarczy jedynie kilka składników, w tym olejek jojoba, wosk pszczeli i olejki eteryczne. Olejek jojoba i wosk pszczeli nie tylko dokładnie  wyczyszczą meble i nadadzą im połysk, ale również stworzą barierę ochronną. Olejek eukaliptusowy oprócz zapachu oferuje  również doskonale właściwości antybakteryjne. Olejek cytrynowy nie tylko wyczyści drewno, ale też pomaga nadać meblom idealny połysk! Oto jak zrobić własny preparat do czyszczenia  mebli w domu.
2
olejek do  mebli
Jakich składników będziesz potrzebować do przygotowania takiego domowego preparatu do czyszczenia mebli? Przygotuj 1 szklankę olejku jojoba, 4 łyżki wosku pszczelego, 4 krople olejku eukaliptusowego, 4 krople olejku cytrynowego. Potrzebujesz również szczelnie zamykanego szklanego słoika, w którym będziesz przechowywać  gotowy preparat.

Jak przygotować domowy preparat do czyszczenia mebli? Wosk pszczeli i olejek jojoba należy umieścić w szklanym słoiku lub małej misce i rozpuścić w kąpieli wodnej. Podczas rozpuszczania ciągle mieszaj olejki. Kiedy oba składniki będą już płynne, odstaw mieszankę do lekkiego ostygnięcia. Po około 5 do 10 minut, kiedy mieszanka lekko ostygnie, dodaj olejki eteryczne. Dodając je od razu, ryzykujesz, że zapach szybko się ulotni. Po dokładnym wymieszaniu,  przelej całość do szklanego, szczelnie zamykanego pojemnika.
3
czyszczenie mebli
Jak stosować preparat? Weź czystą, miękką szmatkę. Nanieś na nią niewielką ilość preparatu i powoli, okrężnymi ruchami wcieraj w powierzchnię mebli. Następnie drugą, czystą szmatką dokładnie wypoleruj całość i gotowe. Meble są nie tylko czyste i lśniące, ale również zabezpieczone i będą służyć ci przez długie długie lata.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

sól
meble wiklinowe
czyszczenie płyty kuchennej

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

rex
09.02.2017
Nie ma problemu z tymi wszystkimi chemikaliami bo każdy je w kuchni posiada tylko najgorzej jest z tym słoikiem do przechowywania tego rewelacyjnego środka czyszczącego.