maść na ból

Domowa maść przeciwbólowa z imbirem

jolanda - specjalista Tipy.pl
maść na ból
1 z 4
Imbir od lat znany jest ze swoich właściwości przeciwzapalnych i łagodzących ból. Wykorzystuje się go do przygotowana herbatek na przeziębienia i grypę, jako skuteczny środek na ból gardła i wiele innych dolegliwości. Skuteczne działanie przeciwbólowe od lat wykorzystywane jest również w medycynie ludowej do przygotowania maści, która szybko koi ból mięśni i stawów, łagodzi stany zapalne i przynosi ulgę podczas stłuczeń. Jeżeli ty również chcesz wypróbować dobroczynne działanie maści imbirowej, to dokładny przepis na jej przygotowanie znajdziesz poniżej.   
1
imbir
Czego potrzebujesz do przygotowania imbirowej maści przeciwbólowej? Przygotuj 90 ml dowolnego olejku (najlepiej zastosować olejek szafranowy, ze względu na jego działanie nawilżające i kojące, ale jeżeli nie masz do niego dostępu, możesz zastąpić go olejkiem migdałowym, olejkiem jojoba lub zwykłą oliwą z oliwek), 1 łyżkę ziaren pieprzu, 1 łyżkę suszonych liści mięty, 3 łyżki suszonego imbiru, 30 g wosku pszczelego, ok 10 g nierafinowanego olejku kokosowego, 36 kropli olejku imbirowego, 5 kropli ekstraktu z rozmarynu.
2
maśc imbirowa
Prace nad maścią należy zacząć od przygotowania olejku. Olejek szafranowy (lub inny dowolny olejek ) połącz z suszonym imbirem, ziarnami pieprzu i suszonymi liśćmi mięty i podgrzej w małym rondelku lub w kąpieli wodnej. Kiedy olejek zacznie się lekko gotować skręć ognień na najmniejszy i pozostaw gotującą się mieszankę na około 1 godzinę pod przykryciem (nie zapomnij aby co kilka minut wymieszać całość dokładnie). Po upływie godziny zdejmij mieszankę z ognia i pozostaw na całą noc. Rano przelej olejek przez gazę lub gęste sitko.
3
bóle stawów
W małym naczyniu rozpuść wosk pszczeli w kąpieli wodnej (lub w kuchence mikrofalowej). Do roztopionego wosku dodaj odmierzoną ilość olejku kokosowego i dokładnie wymieszaj. Teraz pora na olejek z ziołami. Dodawaj go małymi porcjami, aby wosk pszczeli nie stężał zbyt szybko. Do mieszania możesz użyć blendera, w ten sposób szybko i dokładnie połączysz ze sobą wszystkie składniki. Na koniec dodaj olejek imbirowy i olejek z rozmarynu i ponownie dokładnie wymieszaj. Dodatek tego ostatniego składnika przedłuży trwałość maści.

Teraz wystarczy przełożyć całość do szklanego naczynia i pozostawić do całkowitego zastygnięcia. Maść powinna być przechowywana w lodówce. Jak stosować tę domową maść? Wystarczy niewielką ilość wmasować okrężnymi ruchami w bolące stawy lub mięśnie. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

masaż żuchwy
ból ucha
ból zęba

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane