Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Jakie leki mogą powodować tycie?

Jakie leki mogą powodować tycie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie możesz zrzucić zbędnych kilogramów? Żadne diety nie działają? może problemem są leki, przyjmowane na popularne schorzenia? Niektóre z nich, mogą powodować przyrost tkanki tłuszczowej lub powodować trudności ze zrzuceniem wagi. Sprawdź jakie leki mogą powodować takie właśnie skutki uboczne. Jeżeli problem dotyczy ciebie, skonsultuj się z lekarzem, nigdy nie odstawiaj jednak tabletek na własną rękę!
1
cukrzyca
Insulina
Przyrost masy ciała u chorych na cukrzycę jest powszechnym problemem, a jednym z tego powodów, jest wahanie poziomu  insuliny. Organizm osób chorych na cukrzycę może częściej odczuwać głód, a  przy większej ilości spożywanego pokarmu, wzrost masy ciała jest szybszy, niż u osób zdrowych. Niestety jest to błędne koło, które utrudnia odchudzanie. Dbanie o prawidłową wagę jest jednak ważne, aby zapanować nad chorobą.  

Leki psychiatryczne
Kombinacja leków podawanych osobom z zaburzeniami psychicznymi, w tym stabilizatory nastroju, leki przeciwpsychotyczne, leki przeciwdepresyjne może powodować powodować przyrost masy ciała u pacjentów, co zostało potwierdzone licznymi badaniami. Leki te są przeznaczone dla osób cierpiących na schorzenia takie jak depresja, schizofrenia, choroba afektywna dwubiegunowa. Nieuniknionym efektem ubocznym tych leków jest przyrost masy ciała. Nawet wtedy, gdy osoba zażywająca wyżej wymienione leki prowadzi aktywny tryb życia i  wykonuje regularne ćwiczenia fizyczne.
2
sterydy
Leki przeciwdepresyjne
Osoby regularnie przyjmujące antydepresanty zaczynają czuć się lepiej, a tym samym wzrasta ich apetyt, co prowadzi do nadwagi. Niektóre z leków przeciwdepresyjnych mają działanie antyhistaminowe. Mogą zwiększać poziom serotoniny w organizmie, który powoduje wzrost masy ciała.

Leki przeciwhistaminowe
Leki przeciwhistaminowe ze wszystkich leków najczęściej  powodują przyrost wagi. Leki te są zwykle stosowane w czasie alergii. Tabletki o działaniu przeciwhistaminowym  zwiększają uczucie  głodu, przez co utrzymanie czy utrata wagi  staje się niemożliwa.

Sterydy
Steroidy są zazwyczaj stosowane do leczenia chorób autoimmunizacyjnych, takich jak astma czy toczeń. Sterydy przyspieszają  przyrost masy ciała poprzez spowolnienie metabolizmu organizmu. Powolny metabolizm oznacza, że ​​nie ma możliwości zrzucić zbędnych kilogramów, a wręcz przybywa ich.
3
antybiotyki
Beta blokery
Beta-blokery stosowane są w leczeniu wysokiego ciśnienia krwi, migreny i jaskry. Jak beta-blokery mogą kolidować z utratą  wagi? Wszystko przez ich zdolność do obniżenia poziomu energii. Odchudzanie wymaga dużej dawki energii, zużywanej podczas treningu. Trudno jest trzymać się rutynowego treningu, kiedy organizm nie ma na to siły. Leki te mogą również obniżyć zdolność organizmu do spalania kalorii o około 80 dziennie.

Antybiotyki
Jednym z wyjaśnień, dlaczego antybiotyki zwiększają naszą wagę jest to, że zakłócają one pracę bakterii jelitowych. Prowadzi to do zaburzeń trawienia, czego skutkiem jest przyrost masy ciała. Oczywiście nie wszystkie antybiotyki muszą działać w ten sposób, a żeby zapobiec takim skutkom ubocznym, można stosować probiotyki, które zapobiegają zakłóceniom trawienia. Najlepiej wybierać oczywiście te naturalne.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt