Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Co powinnaś wiedzieć planując ciążę?

Co powinnaś wiedzieć planując ciążę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Istnieje wiele faktów i mitów na temat ciąży. Oczywiście niektóre z nich, takie jak wahania nastroju, dziwne zachcianki i uciążliwe mdłości rano są prawdziwe, ale niektóre stereotypy są zdecydowanie mocno przesadzone. Kobiety w ciąży niekiedy czują się, jakby od początku przeżywały okres dojrzewania, ze wszystkimi zmianami hormonalnymi, podwyższonym poziomem estrogenów, zmianami skórnymi i wszystkimi objawami, które towarzyszą nam podczas okresu dojrzewania. Dla niektórych kobiet te zmiany mogą oznaczać zdecydowaną poprawę wyglądu skóry, a dla innych katastrofę objawiającą się trądzikiem, suchą lub tłustą skórą, przebarwieniami oraz swędzeniem. To nie wszystkie dolegliwości z jakimi możemy się zetknąć w czasie ciąży, jednak najważniejsze jest to, aby nasze maleństwo było zdrowe. Oto krótki przewodnik jak możemy pomóc sobie w czasie ciąży oraz czego powinniśmy unikać w tym szczególnym czasie.
1
naturalne produkty
Pozbądź się sztucznych produktów
Ciąża to szczególny czas w życiu każdej kobiety, jednak oznacza też rezygnację z niektórych produktów, takich jak sushi, pikantne jedzenie, fast food’y oraz inne wysokokaloryczne i ciężko strawne jedzenie. To samo dotyczy kosmetyków, ponieważ niektóre z nich mogą być niebezpieczne dla kobiet w ciąży lub nie zostały jeszcze przebadane pod tym kątem. Niektóre produkty takie jak mydło, kremy do twarzy, płyny i inne są po prostu nie zalecane. Twój lekarz na pewno ma listę produktów, których powinnaś unikać w czasie ciąży.
2
zachcianki w ciązy
Spróbuj naturalnych produktów
Ciąża to czas kiedy warto spróbować naturalnych kosmetyków! Na rynku dostępna jest masa produktów, które są zdrową alternatywą dla chemicznych preparatów, które są nie wskazane dla kobiet w ciąży. Połączenie naturalnych olejków oraz ziół może sprawić, że twoja skóra będzie piękna i odpowiednio nawilżona, a ty już nigdy nie wrócić do sztucznych kosmetyków.

Ostrożnie z zachciankami
Prawie każda kobieta w ciąży ma zachcianki. Niestety, najczęściej są to zachcianki na produkty zawierające ogromne ilości cukru, węglowodanów oraz innych niedozwolonych składników. Mówiąc prościej w czasie ciąży mamy ochotę dosłownie na wszystko, zaczynając od lodów, rogalików, drożdżówek i kończąc na pizzy z podwójnym serem. Oczywiście żadna z nas nie chce przytyć w ciąży więc może warto dla dobra swojego i dzieciątka troszkę się pohamować i spróbować zadowolić swój organizm owocami i warzywami.
3
stres
Mniej stresu
Oczywiście każda kobieta wie, że w czasie ciąży nie może się stresować, jednak w praktyce jest to dość trudne do zrobienia. Kobiety z natury łatwo wyprowadzić z równowagi, szczególnie w czasie ciąży, kiedy hormony szaleją. Dodatkowo dochodzi aspekt ciągłych zachcianek, problemy ze skórą, rozstępy oraz masa innych dolegliwości, które nie wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie. Pamiętaj jednak, że przez te 9 miesięcy to ty i maluszek jesteście najważniejsi i nic, ani nikt nie może wyprowadzić was z równowagi. Bądź dzielna!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niespodzianka, jesteś w ciąży! Czy ciąża była planowana czy nie, fakt ten będzie szokiem co najmniej dla jednej osoby z...
Jak powiedzieć szefowi, że jest się w ciąży?
Niespodzianka, jesteś w ciąży! Czy ciąża była planowana...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt