zmarszczki pod oczami

Jak zapobiegać zmarszczkom pod oczami?
BrendaBrenda - specjalista Tipy.pl

Zmarszczki pod oczami tworzą się równie często u mężczyzn, co u kobiet. Skóra wokół oczu jest cieńsza i bardziej wrażliwa, niż skóra pozostałej części twarzy i z tego powodu pojawia się na niej więcej zmarszczek. O ile nie ma recepty, która zapewni całkowity brak zmarszczek pod oczami, są jednak sposoby, które pomogą zmarszczkom tym zapobiec.
1
W lecie noś okulary przeciwsłoneczne. Słońce jest bardzo szkodliwe dla skóry, powoduje jej przedwczesne starzenie i powstawanie zmarszczek. Okulary przeciwsłoneczne ochronią twoje oczy przed szkodliwym działaniem słońca, jednocześnie sprawiając, że przestaniesz mrużyć oczy, co również prowadzi do powstawania zmarszczek.
2
Unikaj mrużenia oczu. Powtarzane regularnie ruchy twarzy powodują do powstania zmarszczek. Na początku zmarszczki pojawiają się tylko, gdy mrużysz oczy, jednak gdy czynność tą powtarzasz często, będą widoczne nawet na rozluźnionej twarzy. W ciągu dnia sprawdzaj, czy mimowolnie nie napinasz skóry wokół oczu.
3
Codziennie używaj nawilżającego kremu pod oczy. Krem pomoże ujędrnić suchą skórę, redukując zmarszczki. Dobrze nawilżona skóra wokół oczu jest kluczowym elementem w profilaktyce przeciwzmarszczkowej.
4
Umieść w pokoju nawilżacz powietrza. Suche powietrze ma bezpośredni wpływ na skórę. Nawilżacz powietrza, utrzymując nawilżenie pomieszczenia na odpowiednim poziomie, pomoże zapobiegać wysuszaniu skóry. Zasypianie codziennie przy nawilżaczu powietrza utrzymuje w skórze wilgoć i wygładza drobne zmarszczki.
5
Zainwestuj w dobry krem przeciwzmarszczkowy. Przeciwzmarszczkowe kremy pod oczy mają silniejsze działanie, niż kremy do twarzy. Ponieważ skóra wokół oczu jest bardziej delikatna, należy ją pielęgnować kremem mocniejszym, niż ten stosowany do twarzy. Dbaj o odpowiednie nakładanie kremu. Powinnaś delikatnie wklepywać krem w skórę wokół oczu, a nie pocierać ją lub naciągać.
6
Śpij na plecach. Śpiąc na brzuchu lub na boku nieświadomie możesz podrażniać skórę wokół oczu. Poduszka może pocierać skórę pod oczami, przyczyniając się do powstawania zmarszczek. Najlepiej jeśli będziesz spać na plecach z twarzą wolną od jakiegokolwiek dotyku poduszki.
7
Dbaj o skórę. Obszar dookoła oczu jest bardzo wrażliwy. Nie pocieraj go, nie drap ani nie uciskaj. Każdy taki ruch może doprowadzić do powstawania zmarszczek. Nakładaj kremy i balsami bardzo delikatnie, używając w tym celu palca serdecznego. Ponieważ ten palec jest najsłabszy, dlatego w najmniejszym stopniu podrażnia skórę pod oczami.
8
Pij duże ilości wody i zdrowo się odżywiaj. Obie te rzeczy mają ogromny wpływ na zdrową cerę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

marek1
30.08.2013
Witam ,ja używałem serum pod oczy marki GAL i jestem zadowolony ,Pozdrawiam
asia
15.03.2012
Od jakiegos czasu jakis 3,4tyg robi mi sie zmarszczka pod jednym okiem, prawym, od poduszki, taka pozioma..i spora, po jakis 30,40minutach znika,ale boje sie ze jak tak dluzej pojdzie to mi "zastygnie" co mam robic!? stosuje kremy pod oczy, zaczelam jesc tran, kupilam nawte poduszke z ziarnami gorczycy i atlasowa powloczka :( nic mi nie pomaga, czy jednym rozwiazaniem jest spanie na plecach!? :( Bo ja tak chyba nie zasne..:(
Yorka
29.08.2011
zapobiegac zapobiegac :-) czyli od mlodosci smarowac kremami
casiopeja
05.08.2011
Badania wykazay że kremy przeciwzmarszczkowe wcale nie redukują zmarszczek lepiej od zwykłych kremów nawilżających. Co do picia wody, również picie większej ilości wody nie zmienia poziomu nawilżenia skóry. Ta teoria została obalona na podstawie badań i doświadczeń.