Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Jak uniknąć przyrostu masy ciała?

Jak uniknąć przyrostu masy ciała?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wraz z wiekiem metabolizm zwalnia, przez to ciężej jest utrzymać szczupłą sylwetkę. Błędem jest jednak zrzucanie całej winy na wiek i przemianę materii. Zamiast tego należy włożyć odrobinę więcej wysiłku w planowanie codziennego menu i nie zapominać o aktywności fizycznej, a waga powinna pozostać naszym przyjacielem – niezależnie od wieku.
1
jazda na rowerze
Oto kilka wskazówek, które pomogą cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką:
Truskawki i cebula – co je łączy?
Naukowcy odkryli, że zwiększone spożycie pokarmów bogatych we flawonoidy ma pozytywny wpływ na proces odchudzania i ułatwia utrzymanie odpowiedniej wagi. Związki flawonowe to organiczne związki chemiczne, które występują w powierzchniowych warstwach tkanek roślinnych. Bogatym ich źródłem są przede wszystkim: żurawina, truskawki, wiśnie, winogrona, jabłka, cebula, pory, brokuły, herbata,

Biegać, skakać, latać, pływać
Aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem na zatrzymanie przyrostu masy ciała. Nie chodzi wcale o morderczy trening na siłowni czy kilkukilometrowy jogging. Czasami wystarczy drobna zmiana przyzwyczajeń, na przykład skorzystanie ze schodów, zamiast z windy. Najważniejsze, by treningi odbywały się regularnie. Badania pokazały, że 10-minutowa sesja treningowa odbywająca się 3 razy dziennie jest bardziej skuteczna i efektywna niż 30-minutowy wysiłek non-stop.
2
diety
Dbanie o sprawność umysłową
Wraz z wiekiem pamięć i koncentracja ulegają osłabieniu, co jest naturalną konsekwencją starzenia się organizmu. Proces ten można jednak spowolnić. Rozwiązywanie krzyżówek, układanie puzzli, czytanie, granie w szachy to aktywności, które stymulują procesy myślowe, poprawiają pamięć i koncentrację, dzięki czemu pozwalają utrzymać mózg w dobrej formie. Wiąże się z tym obniżone ryzyko stresu i depresji, a co za tym idzie – mniejsze ryzyko wystąpienia zaburzeń wagi.

STOP dietom
Diety niskokaloryczne nie wpływają korzystnie na metabolizm. W efekcie stosowania takiej diety metabolizm zwalnia, ponieważ mała ilość kalorii dostarczana organizmowi zmusza go do oszczędzania energii. Wszelkie procesy metaboliczne spowalniają, aby zużyć jak najmniej zmagazynowanego paliwa, czyli tkanki tłuszczowej. To kolejny powód, dlaczego diety typu „1000 kalorii” nie są skuteczne: zamiast redukować tkankę tłuszczową, redukują tkankę mięśniową.
3
ćwiczenia na siłowni
Obserwowanie organizmu
Proces starzenia się wiąże się nierzadko z pojawieniem się problemów zdrowotnych, takich jak nadciśnienie czy osteoporoza. Utrudniają one pozostanie aktywnym i obniżają sprawność fizyczną. Dlatego tak ważne jest monitorowanie stanu zdrowia i wykonywanie regularnych badań, które umożliwią szybkie wykrycie problemów. Świadomość swojego ciała daje większe możliwości dbania o nie i cieszenia się dobrym stanem zdrowia.

Czas, start!
Nie należy odkładać dbania o siebie na później! Wymówki w stylu „Zacznę od jutra” trzeba wyrzucić do kosza i natychmiast zacząć myśleć o swoim zdrowiu. Dodatkowe kilogramy, które pojawiają się teraz w przyszłości będą coraz trudniejsze do zbicia. Dlatego dbanie o organizm należy zacząć już DZISIAJ!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

„Chodzenie jest dla człowieka najlepszym lekarstwem”. Hipokrates wypowiadając te słowa wiedział co mówi – chodzenie...
5 powodów dla których musisz codziennie spacerować
„Chodzenie jest dla człowieka najlepszym lekarstwem”...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt