herbata z imbirem

Jak zrobić herbatę z imbirem?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
Imbir jest jedną z przypraw o najbardziej intensywnym zapachu. Ma też bardzo dużo walorów zdrowotnych, między innymi leczy nudności, poprawia trawienie czy cyrkulację krwi. Ze względu na swój zapach i smak, imbir ciężko byłoby jeść na surowo. Jednak doskonale nadaje się jako przyprawa, np. do sporządzenia imbirowej herbaty. Ten napój jest bardzo smaczny i z pewnością przyniesie ulgę wszystkim cierpiącym na przeziębienie.
P

* plasterek korzenia imbiru o grubości ok. 0,5cm
* 2 filiżanki wody
* 1 łyżka (lub torebka) herbaty
* cynamon lub sproszkowany kardamon (opcjonalnie)

1
Obierz plasterek korzenia imbiru i skrusz go (najlepszy byłby do tego celu moździerz kuchenny). Unikaj sprzedawanego w sklepach sproszkowanego imbiru, ponieważ może zawierać dodatkowe składniki, które nie będą się nadawać do sporządzenia herbaty.
2
Do płaskiego rondelka wlej dwie filiżanki wody. Najlepszy będzie rondelek ze stali nierdzewnej, ponieważ nie wejdzie on w reakcję z imbirem.
3
Doprowadź wodę do wrzenia.
4
Dodaj skruszony imbir i gotuj na wolnym ogniu przez 2 minuty.
5
Teraz wrzuć do wody łyżkę herbaty liściastej lub torebkę ekspresowej i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
6
Gotuj całość na wolnym ogniu jeszcze przez 5 minut. Jeśli zapach imbiru jest zbyt mocny, możesz dodać cynamon lub proszkowany kardamon.
7
Zgaś ogień i trzymaj rondelek pod przykryciem przez kolejne 5 minut.
8
Jeśli chcesz dodać do herbaty mleko, najpierw je podgrzej. Posłodź według uznania.
9
Jeśli poczujesz, że smak imbiru jest zbyt intensywny, rozcieńcz herbatę wodą. Po kilku próbach dopracujesz najlepsze dla siebie proporcje składników.

Powiązane porady

herbata rozgrzewająca
Kwas chlebowy
herbata z igieł

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Olo
28.03.2017
Gotowanie imbiru to coś jak dodawanie miodu do gorącej herbaty... Zero właściwości zdrowotnych.
Buszmen
11.07.2016
Ugotowany imbir, czyli nic nie warty komponent zapachowy. Błąd nie gotuje się i nie zalewa gorącą wodą. Takie samo badziewie można kupić w marketach.
lubieimbir
07.03.2016
Ja zalewam imbir goraca wode, pozniej dodaje miod i sok z cytryny. pycha! imbir jest swietny na problemy z zoladkiem. i wspaniale odswieza oddech i czysci kubki smakowe.
topielica
17.10.2014
Ja kroję w małe plasterki imbir i dodaję do herbaty wraz z cytryną i miodem-potem zjadam imbir pychota.
topielica
13.04.2014
W ten sam sposób można połączyć imbir z kawą.
lana
08.11.2013
W okresie zimowym dobrze wpływa na organizm herbata z imbirem ze względu na właściwości rozgrzewające imbiru.
letnianutka1996
31.07.2013
lubię tę herbatkę,jest dobra w smaku i zdrowa przy tym.rozgrzewa w mroźne zimowe dni.polecam każdemu jeśli ktoś jeszcze nie spróbował.Jest łatwa do znalezienia w sklepie jeśli nie chce się komuś bawić w takie przyrządzanie.
Rafał L
17.05.2013
Jak można obrać "plasterek"?
dsa
08.12.2011
Gotowanie imbiru - w porządku, chociaż ja po prostu zaparzam liście herbaty razem z potartym imbirem.

Tak długie zaparzanie herbaty - trochę bezcelowe, można dłużej gotować imbir, a krócej zaparzać herbatę, skoro w przepisie i tak jest to oddzielnie. Zwłaszcza jeśli chodzi o herbatę w torebce.

Imbir z mlekiem? Jeszcze nie próbowałem.