zdrowe żywienie mity

Mity na temat zdrowego jedzenia

lucy - specjalista Tipy.pl
zdrowe żywienie mity
1 z 4
Istnieje wiele koncepcji dotyczących zdrowego jedzenia, które, powtarzane w wielu źródłach, wydają się prawdziwe. Niekiedy jednak dalekie są od prawdy, a my niepotrzebnie staramy się je wprowadzać w życie. Dlatego też przedstawiamy kilka mitów związanych z zasadami zdrowego żywienia, które należy obalić.
1
jedzenie
Mit 1. Jedzenie po godzinie 18.00 jest niezdrowe
To przesąd stary jak świat. Przy obecnym tempie życia jadanie kolacji po 18.00 jest nie tylko zdrowe – jest też rozsądne. Wiele osób chodzi dziś spać o wiele później, niż czynili to nasi przodkowie i brak posiłku po 18.00 oznaczałby niejednokrotnie głodzenie się. Dobrą zasadą jest jedzenie nie później niż 3 godziny przed udaniem się na nocny spoczynek i dbanie o to, by ostatni posiłek był lekki.

Mit 2. Przekąski są niezdrowe
Przekąski są koniecznością. Dbałość o zdrowie to uzupełnianie od czasu do czasu energii. Oczywiście, jakość przekąsek powinna być wysoka, najlepiej by były to owoce.
2
tłuszcze
Mit 3. Tłuszcz jest szkodliwy
Często słyszy się opinię mówiącą, iż tłuszcz jest szkodliwy zarówno dla naszego zdrowia, jak i dla naszej sylwetki, jednak nie jest to do końca prawda. Bez tłuszczu niektóre składniki pokarmowe nie mogą być przyswajane. Tłuszcz wspomaga metabolizm witamin A i E i jeśli brakuje go w naszym ciele, organizm niemal przestaje produkować hormony. Jego niedobór powoduje też przedwczesne pojawianie się zmarszczek i uszkodzenia wątroby. Są to powody, dla których nie można całkowicie ograniczać spożywania tłuszczu. Najlepiej jest zrezygnować z takich produktów, które zawierają ukryty tłuszcz: wędliny, majonez, ciastka i torty.
3
organiczna żywność
Mit 4. Organiczna żywność jest zdrowa
Produkty oznaczone jako „organiczne” (to jest niemodyfikowane genetycznie, bez pestycydów czy szkodliwych dodatków), często nie różnią się od swoich „zwykłych” odpowiedników, są tylko droższe.

Mit 5. Należy unikać węglowodanów
Istnieją węglowodany proste i złożone i pierwszych z nich należy rzeczywiście unikać. Znaleźć je można w cukrze, czekoladzie, miodzie, dżemie, słodkich owocach, napojach, białym chlebie i ziemniakach. Zdrowsze, złożone węglowodany są składnikiem nasion, fasoli, owoców jagodowych i warzyw.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

odchudzanie po 40
jedzenie w nocy
problemy z trawieniem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie