Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Powrót do figury > Co dzieje się z twoim ciałem po porodzie?

Co dzieje się z twoim ciałem po porodzie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Podczas ciąży ciało kobiety przechodzi wiele zmian. Mimo, że ciąża jest szczególnym czasem gdy pod twoim sercem nosisz nowe życie wyzwania dopiero się zaczynają. Trzeba dostosować się do swojej nowej roli i nauczyć się  jak dbać o swoje dziecko. W ciągu pierwszych kilku tygodni po porodzie, większość swojego czasu spędzisz na karmieniu, przewijaniu i uspokajaniu dziecka, przez co  naturalnie rozwiniesz więzi emocjonalne z dzieckiem.
1
depresja
Ale w tym samym czasie, możesz  zauważyć wiele zmian w swoim ciele. Czas po porodzie może okazać się wyjątkowo trudny, a zmiany w twoim ciele trudne do zaakceptowania. Twój organizm zacznie wracać do normy w ciągu kilku miesięcy. Do tego czasu, nie powinnaś się przemęczać i nie wahaj się prosić o pomoc, jeżeli jest to potrzebne.

Depresja poporodowa
Depresja poporodowa jest częstym problemem który dotyka 60 do 80 procent kobiet. Jest to łagodna i przemijająca forma depresji z objawami takimi jak wahania nastroju, senność, uczucie straty, frustracja, drażliwość, płacz i bezsenność.
Wahania poziomu hormonów w organizmie są przede wszystkim odpowiedzialne za nastrój i zmian w organizmie po porodzie. Ponadto, czynniki takie jak stres i brak snu po całym dniu dbania o noworodka przyczynić się do depresji poporodowej.
Choć powszechne jest obniżenie samopoczucia podczas pierwszych kilku tygodni po porodzie, to  jeśli objawy depresji utrzymują się dłużej może być to oznaką depresji poporodowej. W takich przypadkach ważne jest, aby skontaktować się z lekarzem i szybko zacząć leczyć problem.
2
brzuch po ciązy
Ból podbrzusza
Wysiłek związany z porodem powoduje zmęczenie, a nawet bolesność wszystkich mięśni biorących udział w porodzie. Ból może być odczuwany w żebrach, brzuchu i plecach, a także w pobliżu narządów płciowych. Po porodzie macica kurczy się z powrotem do swojej normalnej wielkości i położenia, a to powoduje skurcze (często zdarza się to w czasie karmienia piersią). Dzieje się tak głównie ze względu na uwalnianie hormonu oksytocyny, która stymuluje ponowne obkurczanie się macicy.

Ból będzie większy, jeśli poród odbywał się przez cesarskie cięcie, które wbrew pozorom jest poważną operacją. Powrót do sprawności po cesarskim cięciu zajmuje znacznie więcej czasu niż po porodzie naturalnym. Proces gojenia się ran zależy od organizmu i u każdej kobiety przebiega inaczej, ale ból i dyskomfort znacznie zmniejszają się po około jednym do dwóch tygodni po porodzie. Po sześciu tygodniach ból  powinien całkowicie ustąpić.
3
piersi
Bolesność piersi
Bolesne, duże i nabrzmiałe piersi są czymś, z czym większość świeżo upieczonych matek ma do czynienia. Początkowo po porodzie, piersi są miękkie, gdyż zawierają trochę siary, pierwsze mleko pełne przeciwciał, które pomagają chronić dziecko przed pierwszymi chorobami. Jednak już po kilku dniach piersi mogą stać się bolesne, gorące i obrzęknięte. Podczas tego etapu, sutki stają się bardzo wrażliwe i karmienie może okazać bardzo niewygodne. Może to nawet przyczynić się do wczesnego odstawienia dziecka od piersi.
Jeśli masz gorączkę, a twoje piersi są zaczerwienione i gorące, nie ignoruj tego. Może to być oznaką zapalenia piersi i ropnia, obie bolesne infekcje muszą być leczone antybiotykami.
4
suchość pochwy
Suchość pochwy
Wiele kobiet cierpi z powodu suchości pochwy po porodzie. Ten problem dotyczy również wielu kobiet w czasie ciąży. Suchość pochwy występuje głównie w związku z trwającymi zmianami w poziomie hormonów w trakcie i po ciąży. Gdy odzyskasz równowagę hormonalną problem suchości pochwy zniknie, jednak może to trwać nawet kilka miesięcy. Niestety okazuje się, że może to mieć związek z karmieniem piersią. Im dłużej karmisz dziecko piersią, tym dłużej problem będzie się utrzymywał.
Aby pomóc rozwiązać ten problem, należy pić dużo wody w ciągu dnia, aby utrzymać organizm w odpowiednim stanie nawodnienia. Należy także unikać kosmetyków do higieny osobistej które mogą podrażniać wrażliwe tkanki pochwy.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli planujesz ciążę, wczesna profilaktyka pomoże ci zmniejszyć zagrożenie dla ciebie i twojego dziecka. Dobry stan...
Jak przygotować się do ciąży?
Jeśli planujesz ciążę, wczesna profilaktyka pomoże...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt