rower górski

Jak przygotować rower górski do zimy?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Początek zimy, nie musi wcale oznaczać końca sezonu rowerowego, a w szczególności dla rowerów górskich. Ścieżki rowerowe, pomimo słabego przygotowania w zimie, są dostępne dla wszystkich przez cały rok. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak odpowiednio przygotować rower górski do zimowej eksploatacji.
P

* Błotniki rowerowe
* Oświetlenie rowerowe
* Smar do roweru
* Odpowiednie pedały
* Odpowiednie opony
* Rower górski

1
Zdemontuj niepotrzebne wyposażenie swojego roweru takie jak, koszyki, bagażnik, czy uchwyt na bidon, aby odciążyć nieco swój rower. Pozwoli ci to na lepsze pokonywanie zasp przy obniżonym wysiłku fizycznym. Nie zapomnij także o dokładnym nasmarowaniu piasty i wszystkich łożysk w kołach, jak i również korbowodu, maszynek i łańcucha. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić samodzielnie zawieź swój rower do serwisu lub sklepu rowerowego.
2
Zamontuj błotniki na oba koła. Zminimalizują on plusk brei i śniegu. Najlepszą alternatywą dla rowerów górskich jest montaż plastikowych błotników, które w razie potrzeby można łatwo ściągnąć jednym ruchem ręki.
3
Zamontuj w swoim rowerze odpowiednie oświetlenie. W zimie dni są krótsze, a wieczorem będziesz lepiej widoczny. Unikniesz dzięki temu groźnych stłuczek.
4
Tak samo jak w przypadku samochodu dla lepszej przyczepności roweru powinniśmy wymienić zużyte opony na nowe. Jeżeli dużo jeździsz w zimie to najlepszą alternatywą dla Ciebie i Twojego roweru będą opony zimowe ze specjalnym bieżnikiem w kostkę (zobacz tutaj). Nie polecam nikomu jazdy na "gołych oponach", gdyż grozi to nieuniknioną wywrotką.
5
Przed rozpoczęciem jazdy pamiętaj także o odpowiednim ciśnieniu w kołach około 1,5 - 2 atmosfery. Dzięki temu zwiększysz przyczepność swojego roweru w stosunku do śliskiej nawierzchni.
6
Stosuj zwykłe padały lub pedały zaopatrzone w noski dzięki temu Twoje stopy nie będą się z nich ześlizgiwały. Nie polecam stosowania butów i pedałów zatrzaskowych, ponieważ nie zdają one egzaminu podczas zimy. Szybko osadza się na nich śnieg i lód, co znacznie utrudnia wciśnięcie buta w pedał.
7
Pamiętaj o regularnej konserwacji swojego roweru przez całą zimę po każdym przejeździe. Zmyj dokładnie wszystkie resztki śniegu i soli z roweru. Nie zapomnij o nasmarowaniu wszystkich ruchomych części raz w tygodniu.
?

Wskazówki
* W ekstremalnych warunkach możesz użyć łańcuchów na koła.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane