Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Produkty żywnościowe, które dodają zbędnych kilogramów

Produkty żywnościowe, które dodają zbędnych kilogramów

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wiele osób narzeka, że odżywiają się zdrowo, a mimo to nie chudną, a wręcz przybierają na wadze. Dietetycy wyjaśnili przyczynę tego zjawiska: od czasu do czasu nawet zwykłe jedzenie może oddziaływać na nasze ciało, ponieważ w większości jesteśmy nieświadomi tego, jakie substancje jedzenie to tak naprawdę zawiera. Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować listę produktów żywnościowych, które mogą mieć większy wpływ na twoją figurę niż podejrzewasz.
1
płatki kukurydziane
Płatki kukurydziane
„Jedz płatki i patrz jak chudniesz”, to slogan, który często pada z ust wysportowanych kobiet w reklamach płatków śniadaniowych. A my ufamy im, jedząc chrupiące płatki niemal każdego dnia. Czy naprawdę jednak mają one jakiekolwiek korzyści dla naszej figury? Tak naprawdę, przeciętna porcja płatków zawiera około 37g cukru (to trochę więcej niż siedem łyżeczek), co samo w sobie przekracza już dzienną normę spożycia cukru.

Jogurt
Z pewnością nie ma niczego groźnego dla twojej figury w niewinnym jogurcie, prawda? Nawet dietetycy polecają jedzenie jogurtów. Lecz nie zapominajmy, że specjaliści ci odnoszą się do produktów naturalnych, pozbawionych substancji słodzących i chemicznych dodatków wzmacniających smak. Nie powinieneś w żadnym razie mylić zdrowych produktów z tymi, które najczęściej znajdujesz na sklepowych półkach. Niektóre popularne marki jogurtów mogą zawierać nawet do sześciu łyżeczek cukru.
2
napoje gazowane
Batoniki czekoladowe
Batonik czekoladowy to jedna z najprostszych i najwygodniejszych metod dostarczania sobie szybkiego zastrzyku energii, kiedy nie masz zbyt wiele czasu na jedzenie. Problem jednak polega na tym, że jeśli zaczniesz zjadać ich kilka na tydzień, szybko zauważysz, że nie mieścisz się już w swoje ulubione spodnie. Dzieje się tak dlatego, że najpopularniejsze marki batoników to w istocie apetycznie wyglądające bloki cukru. Batonik standardowych rozmiarów, ważący około 55g zawiera 27,5 g cukru, co przekłada się na pięć do sześciu łyżeczek do herbaty.

Gazowanie napoje
Kochamy te słodkie napoje dlatego, że zarówno zaspokajają pragnienie, jak i tłumią uczucie głodu. Jednakże efekty te nie trwają długo i po około 10-15 minutach chce nam się ponownie pić i jeść. I być może dlatego nie zdajemy sobie sprawy z faktu, kolorowe napoje dostarczają nam nadmiernych ilości kalorii. Nawet mała puszka, 0,33 l może zawierać osiem łyżeczek cukru.
3
krem czekoladowy
Cukierki w cukrowej skorupce
„Jakże mała paczuszka cukierków mogłaby wyrządzić jakąś krzywdę?” pytamy się w duchu, gdy w drodze do kasy łapiemy ją w ostatnim momencie z półki ze słodyczami. Cóż, mamy złe wiadomości: w 100 g cukierków tego rodzaju kryje się 472 kalorii! Jeśli zaś chodzi o cukier, standardowa, 45g paczka zawiera go aż sześć łyżeczek.

Krem czekoladowy
Nie ma to, jak złapać na śniadanie parę tostów posmarowanych pysznym kremem. Cóż mogłoby być w tym złego? Zerknij tylko na etykietkę: krem czekoladowy zawiera cukier, olej palmowy, orzechy, kakao w proszku, mleko w proszku, ekstrakt z wanilii oraz sproszkowaną serwatkę. Jest to produkt o bardzo wysokiej zawartości kalorii, ponieważ 70% jego składników to tłuszcz i cukier. Dwie łyżki stołowe kremu czekoladowego zawierają 200 kalorii oraz 21g cukru.
4
soki
Keczup
Nie spodziewałeś się, że ten produkt będzie widniał na liście, prawda? Cóż, okazuje się, że keczup także zawiera cukier, pomimo tego, że smakuje zupełnie inaczej. I nie zawiera go wcale mało - 100g naszego ulubionego sosu zawiera od 20 do 30g cukru. Naturalnie, większość z nas nie pożera butelki keczupu na raz, warto jednak pamiętać, jakie dodatkowe kalorie przyswajamy, jeśli jemy go regularnie.

Soki
Większość z nas, kiedy jesteśmy jeszcze dziećmi, słyszy, że picie soku owocowego jest nie tylko przyjemnością, ale przede wszystkim jest bardzo zdrowe. Niestety, zasada ta nie dotyczy większości soków owocowych, które możesz obecnie kupić w supermarkecie - większość z nich zawiera ogromne ilości cukru. Standardowa szklanka soku z winogron zawiera 58g cukru, sok jabłkowy to 39g a sok z gruszki zawiera 37g cukru w jednej szklance.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Serki topione – czy te sprzedawane w plastikowych pojemnikach, w zafoliowanych plasterkach czy postaci trójkącików –...
5 powodów, dla których lepiej unikać serków topionych
Serki topione – czy te sprzedawane w plastikowych pojemnikach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt