ciężkość umysłu

4 przyczyny zmęczenia i braku koncentracji

BabaJanga - specjalista Tipy.pl
ciężkość umysłu
1 z 4
Toksyny są wszędzie wokół nas. Wpływają bezpośrednio na nasz organizm i mózg. Badania sugerują, że neurotoksyny mogą utrudniać rozwój mózgu u dzieci, powodując ADHD, autyzm czy chorobę Parkinsona w późniejszym życiu. Jeśli masz problemy z koncentracją, jasnym myśleniem i problemy ze zrelaksowaniem się, przyczyną tych problemów mogą być między innymi toksyny. Poznaj inne przyczyny poczucia zmęczenia i braku koncentracji.
1
stres
Stres
Organizm uwalnia kortyzol podczas sytuacji stresowej. Problem pojawia się, gdy organizm jest ciągle zestresowany. Jeśli kobieta w ciąży jest zestresowana, wówczas nadmiar kortyzolu może przedostać się do łożyska płodu i potencjalnie wpłynąć na rozwój mózgu dziecka. Po urodzeniu dziecka, kortyzol dziecka może nadal sabotować rozwój mózgu, przyczyniając się do autyzmu i ADHD.
2
zmęczenie
Zanieczyszczenie powietrza
Jedno z badań sugeruje, że zanieczyszczenie powietrza może być odpowiedzialne za słabe wyniki testów pamięci i rozwoju poznawczego u dzieci. Zanieczyszczenie jest nie tylko spowodowane ruchem drogowym, ale również przez spalanie węgla kopalnianego i dymu tytoniowego. Unikanie tych zanieczyszczeń graniczy z cudem, ale można podjąć kroki do zmniejszenia ekspozycji na nie.
3
jasność umysłu
BPA
BPA jest paskudną toksyną. Mimo, że wielu producentów wytwarza opakowania wolne od BPA. To jednak niektóre badania mówią, że te „nowe” opakowania są wyprodukowane z substytutu bisfenolu. Który również może być szkodliwy dla zdrowia mózgu. Z zatruciem BPA może świadczyć zaburzony wzrost mózgu i nadpobudliwość. Zawsze należy być ostrożnym przy zakupie produktów w puszkach.

Cukrzyca
Nowe badania sugerują, że cukrzyca typu 2 jest związana z gorszą wydajnością w testach poznawczych związanych z kontrolą emocji, zachowań i myśli.

Co zrobić kiedy czujesz się przybita? Pierwsze co musisz zrobić to wyjść na zewnątrz. Inną rzeczą może być przyjmowanie probiotyków. Świetnym sposobem może być również aktywność fizyczna.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

pocące się dłonie
nadmierne pocenie się
ocet jabłkowy bóle głowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane