skurcze nóg

4 sposoby na nocne skurcze mięśni

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
skurcze nóg
1 z 5
Nocne skurcze nóg nie tylko są bolesne, ale również mogą uniemożliwić dalszy sen, co odbija się później na zdrowiu i samopoczuciu. Niedobór płynów i słaby dopływ krwi do nóg to jedne z najczęstszych przyczyn nocnych skurczy nóg. Skurcz może trwać kilka sekund, lecz ból mięśni może trwać nawet kilka dni. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec skurczom nóg.
1
nocne skurcze nóg
Olej magnezowy
Znany ze swych właściwości odprężających, magnez jest doskonałym środkiem do łagodzenia skurczów nóg. Jedzenie pokarmów bogatych w magnez takich jak warzywa liściaste, nasiona dyni, figi, jogurty, banany czy ciemna czekolada mogą być nie wystarczające. Wówczas należy wykorzystać olej magnezowy, który należy wetrzeć w nogi przed położeniem się do łóżka. Taki olej można kupić lub zrobić samemu. A jak to zrobić? Potrzebujesz ½ szklanki płatków chlorku magnezu i ½ szklanki wody destylowanej. Doprowadź wodę do wrzenia i dorzuć płatki magnezowe. Wymieszaj wszystko, aż się rozpuści. Zdejmij z ognia i pozostaw do wystygnięcia. Przechowuj w butelce ze sprajem. Przed pójściem do łóżka, zaaplikuj po 5-10 „psiknięć” na każdą z nóg.
2
skurcze łydek
Odpowiednia dawka witaminy D
Jeśli już odżywiasz się zdrowo, ale nadal łapią cię skurcze, które mogą być spowodowane przez niedobór witaminy D. Witamina D odgrywa ważną rolę w przyswajaniu wapnia. Wapń jest ważnym elektrolitem, który pomaga utrzymać równowagę płynów w organizmie. Najprostszym sposobem jest wystawienie skóry na działanie promieni słonecznych, ale nie zawsze jest to możliwe w zależności od miejsca zamieszkania. Jeśli nie masz dostępu do słońca, jedz więcej grzybów i owoców morza. Rozważ również suplementację witaminą D.
3
nogi skurcze
Ćwiczenia rozciągające
Skurczom nów można zapobiec poprzez kilka prostych ćwiczeń rozciągających. Ćwiczenia te poprawią przepływ krwi i pomogą w transporcie tlenu i składników odżywczych. Do wykonania ćwiczenia wystarczy ci mała piłeczka i półka, której może się przytrzymać. Włóż piłkę pod podbicie stopy, podczas gdy stopa dotyka podłogi. Następnie powoli przesuwaj ciężar ciała do przodu, naciskając na piłę stopą, jak podczas wciskania pedału gazu w samochodzie. Utrzymaj pozycję przez 2 sekundy, a następnie puść i odpocznij 10 sekund. Powtórz ćwiczenie 6-8 razy na każdej stopie. To ćwiczenie doskonale rozciągnie mięśnie łydek, którym najczęściej dokuczają skurcze.
4
skurcz mięśni nóg
Zaburzenia równowagi elektrolitowej
Wydaje ci się, że dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość płynów, lecz dalej masz skurcze nóg. Wygląda na to, że być może masz zaburzoną ilość elektrolitów. W tym przypadku pomoże ci prosty napój. Potrzebujesz 1 litr wody, 6 łyżeczek cukru i ½ łyżeczki niejodowanej soli morskiej bądź kamiennej. Cukier możesz zastąpić ¼ szklanką miodu. Dodaj sok wyciśnięty z jednej cytryny. Zamieszaj i wypij całą porcję w ciągu dnia.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane