sok z buraków

Przepis na sok z buraków, który pomoże oczyścić wątrobę

olaa - specjalista Tipy.pl
sok z buraków
1 z 5
Wątroba jest głównym narządem odtruwającym, a jej właściwe działanie może zależeć od diety, aktywności fizycznej oraz środowiska w jakim przebywamy. Gdy ilość toksyn nagromadzonych w organizmie staje się zbyt wysoka, wątroba może nie poradzić sobie z oczyszczaniem organizmu i szkodliwe substancje mogą przedostać się do tkanek. Jeśli więc chcemy cieszyć się zdrowiem, powinniśmy zadbać o swoją wątrobę. Jednym ze skutecznych sposobów na oczyszczenie wątroby z toksyn jest spożywanie soku z buraków, który jest łatwy do strawienia i dostarcza organizmowi dawkę składników odżywczych, elektrolitów i przeciwutleniaczy, które zapewnią wsparcie podczas detoksykacji. Poniżej przepis na ten pyszny koktajl!
1
sok z buraków
Potrzebujemy:
- 3 marchewki
- 1 duży burak
- 2 jabłka
- 6 liści jarmużu
- połówkę imbiru
- połówkę cytryny
Te składniki wystarczają na przygotowanie 2-4 porcji soku.

Sposób przygotowania:
Jeśli nie posiadamy w domu sokowirówki, wystarczy użyć blendera i wlać do kubka szklankę wody. Wszystkie składniki należy obrać i umyć, a następnie wrzucić po kolei do kubka i zblendować. Całość należy dokładnie przecedzić, a następnie wlać do szklanki z lodem i cieszyć się smakiem!
2
jabłka
Dlaczego do przygotowania soku użyto tych składników?
Burak i marchew
Buraki i marchew są bogate we flawonoidy i beta-karoten (witaminę A). Jedzenie tych dwóch naturalnych składników, a także innych produktów roślinnych zawierających podobne składniki odżywcze pomaga stymulować i poprawiać funkcję wątroby.

Jabłka
Jabłka posiadają wiele potrzebnych nam witamin i minerałów oraz błonnik, który naturalnie oczyszcza nasz organizm z toksyn. Błonnik działa również jak miotełka i wymiata z organizmu resztki pokarmu i szkodliwych substancji, które schowały się w zakamarkach jelit.
3
jarmuż
Jarmuż
Jeden z naszych największych sojuszników w oczyszczaniu wątroby. Zielony, liściasty, ma właściwości podobne do kapusty, można go spożywać na surowo lub po ugotowaniu. Jarmuż jest bogaty w chlorofil, który neutralizuje toksyczne metale ciężkie i chemikalia z organizmu. Dodatkowo, jarmuż idealnie sprawdza się jako mechanizm ochronny dla wątroby.

Imbir
Imbir oprócz tradycyjnych właściwości likwidujących wzdęcia, zaparcia i inne dolegliwości trawienne ma wiele właściwości leczniczych. Poza tymi właściwościami leczniczymi, imbir chroni błonę śluzową żołądka i skutecznie pomaga pozbyć się wrzodów.
4
sok z buraka
Cytryny
Owoce cytrusowe, takie jak cytryny, zawierają duże ilości witaminy C, która wspomaga organizm w przemianie toksyn na substancję, które mogą być absorbowane przez wodę. Picie każdego ranka wody z dodatkiem świeżo wyciśniętej cytryny lub limonki, pomaga stymulować wątrobę.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

zapalenie zatok
łupież
Blizny - domowe sposoby

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Nick2017
20.03.2017
Jako, że jestem czepialski proszę wytłumaczyć mi co kryje się za stwierdzeniem "połówka imbiru"? Jak określiliście całość w przypadku tego nierównomiernego kłącza? A może inaczej np. kupując 30 dag imbiru mamy dodać połówkę, czyli 15 dag? Bardzo ciekawe..
Andrzej pełka
20.03.2017
No to teraz z miesiąc czasu będę czyścił wątrobę! Napisali w Interii, żebym czyścił, no to ja będę czyścił i już! No wprost niewiarygodne, że ja sam na to nie wpadłem, że moja wątroba wymaga czyszczenia!
kornik
20.03.2017
połowka imbiru to 1 kg czy tylko 0,5 kg. Imbir ma rózne wielkości i wagę-warto być lekko precyzyjnym.